Zoeken Vraag het forum

Pil toch maar niet doorslikken, wat nu?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik had eerder gepost dat ik in mijn 3de week, met nog 4 pillen te gaan (maandag de laatste) een pil was vergeten. Ik was die meer dan 12 uur vergeten en had overwogen om weer door te slikken. Ik had een aantal dagen geleden opeens een doorbraakbloeding maar dat stopte al na 1 dag.

Toenmet wou ik seks met mijn vriend hebben. Raar genoeg voelde iets niet bepaald fijn en zijn we gestopt. Er was heeeeel kleine en licht druppeltje bloed op de schacht van zijn penis. We kunnen niks van een scheurtje ofzo zien en ik was zelf nat genoeg dus ik denk dat het weer een lichte doorbraak bloeding was.

Ik wil dus nu toch overwegen om een stopweek in te lassen, maar omdat ik de vorige keer uit automatisme de pil al had genomen weet ik niet of ik nu zomaar mag stoppen met de pil als de strip af is.

Wat moet ik nu doen om toch een stopweek in te lassen en hoe zit dit met de veiligheid van de pil? Ik slik levonorgestrel/ethinylestradiol sandoz 150/30 microgram.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Nadat je 7 dagen de pil van de nieuwe strip hebt genomen kun je een stopweek inlassen

Reageren
    Anoniem

Dus als ik goed begrijp is volgende week maandag (niet de week wat nu gaat beginnen) de 7de pil dag en dan vanaf dinsdag pilloos? Hoe zit het met de veiligheid van de pil? Ben ik gewoon nog beschermd of heeft dit wat negatief invloed.

Reageren
    Anoniem

of moet ik als ik met de “dinsdag” pil begin in mijn nieuwe strip, dat ik ook tot en met”dinsdag” pil in de strip slikken en dan pas woensdag beginnen met mijn stopweek?

Reageren
    John (moderator)

Je moet de pil 7 dagen achter elkaar hebben genomen. Dus vanaf de 8ste dag start dan de stopweek., je  bent gewoon beschermd

Reageren
    Anoniem

Goed dat de bescherming er nog is!

Tel ik zo goed? start van nieuwe strip is een dinsdag (1), woensdag (2), donderdag (3), vrijdag (4), zaterdag (5), zondag (6), maandag (7), stopweek (8) ?

En omdat mijn menstruatie soort van 1 week later valt dan wat het normaal is, hoop ik wel dat ik alsnog normaal zal bloeden?

Sorry als deze vragen heel stom zijn! het is maar om er zekerheid in te krijgen…..

Reageren
    John (moderator)

Zo is dat inderdaad goed. ik ga er vanuit dat je bloeding normaal zal zijn

Reageren
    Anoniem

In verbqnd met het feit sat mijn doorbraak bloeding min of meer erger wordrn heb ik toh overwogen om na deze strip meteen te stoppen, wetend dat hoogstwaarshijnlijk mijn bescherming wel aantast.

Klopt het dan dat ik mijn eerste week van de strip andere beshermende middelen moet gebruiken?

Reageren
    John (moderator)

De eerste 7 dagen van de nieuwe strip moet je dan idd een condoom gebruiken

Reageren
Reageer op: Pil toch maar niet doorslikken, wat nu?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.