- Anoniem23 juni 2018 om 19:48
Ik had eerder gepost dat ik in mijn 3de week, met nog 4 pillen te gaan (maandag de laatste) een pil was vergeten. Ik was die meer dan 12 uur vergeten en had overwogen om weer door te slikken. Ik had een aantal dagen geleden opeens een doorbraakbloeding maar dat stopte al na 1 dag.
Toenmet wou ik seks met mijn vriend hebben. Raar genoeg voelde iets niet bepaald fijn en zijn we gestopt. Er was heeeeel kleine en licht druppeltje bloed op de schacht van zijn penis. We kunnen niks van een scheurtje ofzo zien en ik was zelf nat genoeg dus ik denk dat het weer een lichte doorbraak bloeding was.
Ik wil dus nu toch overwegen om een stopweek in te lassen, maar omdat ik de vorige keer uit automatisme de pil al had genomen weet ik niet of ik nu zomaar mag stoppen met de pil als de strip af is.
Wat moet ik nu doen om toch een stopweek in te lassen en hoe zit dit met de veiligheid van de pil? Ik slik levonorgestrel/ethinylestradiol sandoz 150/30 microgram.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 00:44Je moet zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Nadat je 7 dagen de pil van de nieuwe strip hebt genomen kun je een stopweek inlassen
ReagerenAnoniem24 juni 2018 om 00:48Dus als ik goed begrijp is volgende week maandag (niet de week wat nu gaat beginnen) de 7de pil dag en dan vanaf dinsdag pilloos? Hoe zit het met de veiligheid van de pil? Ben ik gewoon nog beschermd of heeft dit wat negatief invloed.
ReagerenAnoniem24 juni 2018 om 01:01of moet ik als ik met de “dinsdag” pil begin in mijn nieuwe strip, dat ik ook tot en met”dinsdag” pil in de strip slikken en dan pas woensdag beginnen met mijn stopweek?
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 01:13Je moet de pil 7 dagen achter elkaar hebben genomen. Dus vanaf de 8ste dag start dan de stopweek., je bent gewoon beschermd
ReagerenAnoniem24 juni 2018 om 01:27Goed dat de bescherming er nog is!
Tel ik zo goed? start van nieuwe strip is een dinsdag (1), woensdag (2), donderdag (3), vrijdag (4), zaterdag (5), zondag (6), maandag (7), stopweek (8) ?
En omdat mijn menstruatie soort van 1 week later valt dan wat het normaal is, hoop ik wel dat ik alsnog normaal zal bloeden?
Sorry als deze vragen heel stom zijn! het is maar om er zekerheid in te krijgen…..
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 10:53Zo is dat inderdaad goed. ik ga er vanuit dat je bloeding normaal zal zijn
ReagerenAnoniem24 juni 2018 om 22:28In verbqnd met het feit sat mijn doorbraak bloeding min of meer erger wordrn heb ik toh overwogen om na deze strip meteen te stoppen, wetend dat hoogstwaarshijnlijk mijn bescherming wel aantast.
Klopt het dan dat ik mijn eerste week van de strip andere beshermende middelen moet gebruiken?
ReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 00:10De eerste 7 dagen van de nieuwe strip moet je dan idd een condoom gebruiken
Reageren