Zoeken Vraag het forum

Mornig afterpil tijdens vruchtbare dagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cinny

Hello,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik seks gehad op mijn erge vruchtbare dagen. Ik hou het helemaal bij, ben niet aan de pil. Hij is vijf keer in mij klaar gekomen ( sorry voor teveel informatie). Laatste keer was ongeveer rond 3:00 en ik heb toen rond 12:30/13:00 morning afterpil genomen. Maar is de kans groot dat ik zwanger ben, want we hebben het veel gedaan. Mijn eisprong zou dag erna komen ben ik er nu net voor of niet? Ik heb net een zwangerschaptest gedaan voor 6 dagen van te voren maar die gaf aan dat ik niet zwanger ben, al geven veel mensen online aan dat die niet echt betrouwbaar zijn. Klopt dat?

Bedankt als iemand mijn vragen wil beantwoorden.

X Cinny

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als de eicel bevrucht was toen je de MAP gebruikte, zal ze waarschijnlijk niet werken. Je hebt ook te vroeg getest…Wacht nog een paar dagen en doe dan een nieuwe test.

Reageren
    Cinny

Hi! bedankt voor je reactie. Ik durf echt niet te zeggen of de eicel is bevrucht. Als ik logisch nadenk is de kans groot vanwege vruchtbare dagen klopt dat? Omdat we zoveel seks hebben gehad, is de kans groter? Ik wil ook mijn symptomen delen, toen ik de morning after pil had gebruikt kreeg ik paar dagen last van gevoelige borsten dat is normaal. Maar sinds deze week ( 2 weken erna) is het extreeem. BHA uit doen, heb soms het idee als alleen de wind langs komt hahaha, lage pijn onderrug, soms zuur etc. Ik wil mijzelf niet van alles aanpraten maar die borsten zijn echt extreeeem. Kan dit ook door de moringafterpil erger worden na paar weken?? En ik moet de 14e mijn menstruatie krijgen, kan ik dan wel alvast testen op de 10e? in de ochtend? Is dat betrouwbaarder?

Reageren
    John (moderator)

Het kan een gevolg van de MAP zijn. Ik raad je aan om tot vrijdag te wachten voordat je weer een test doet.

Reageren
    Cinny

Oke dank jewel. Dan ga ik dat doen! Sorry is mij beetje onduidelijk: hoeveel seks ik heb gehad betekent niet dat kans groter is he of wel?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dat maakt niet uit

Reageren
    Cinny

oke dank je wel. ik ga vrijdag ( als ik het vol hou) weer testen. Nogmaals bedankt!

Reageren
Reageer op: Mornig afterpil tijdens vruchtbare dagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.