Zoeken Vraag het forum

Nieuwe strip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Mijn vraag is een beetje lastigĀ  te formuleren maar ik ga t proberen. Als je de pil doorslikt en dus je stopperiode overslaat, telt de eerste pil van de nieuwe strip dan als een soort eerste pil die je slikt op eerste dag van menstruatie? Als je namelijk met de pil voor het eerst begint dan ben je gelijk beschermdĀ  als je hem op de eerste dag van je ongesteldheid slikt.Ā  Dus stel dat je in de laatste week van je vorige strip er 1 was vergeten en dan geen seks hebt gehad en dan pas seks na de eerste nieuweĀ  pil van je strip die je doorslikt, is het dan weer beschermd?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, die pil geldt niet als eerste pil, op de eerste dag va de menstruatie…. als je de pil doorslikt is een vergeten pil geen probleem en ben je gewoon beschermd

Reageren
    Ano

Dus als ik het goed begrijp is de werking van de pil niet verminderd als ik in de vorige strip er 1 vergeten ben en dan seks heb na de eerste pil van de nieuwe strip? (De strip die ik dus gwn doorslik zonder stopweek)

Reageren
    John (moderator)

juist!

Reageren
    Ano

En dus ook als dit zo 9 uur na de eerste pil van de nieuwe strip is.

Reageren
Reageer op: Nieuwe strip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiƫntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiƫntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.