- Anoniem5 september 2014 om 19:36
Hallo ik ben Janna,
ik slik al 5 jaar heel trouw de pil. Ik ben op vakantie geweest en was daar op zaterdag het laatste pilletje van mijn Strip kwijtgeraakt. Ik ben toen gewoon begonnen met de stopweek alleen heb ik de vergeten dag er perongeluk niet bijgeteld en kwam ik dus uit op 8 dagen inplaats van 7 dagen. Ik heb dus de eerste pil van mijn volgende Strip pas op zondag geslikt. de eerste week na mijn (te lange stopweek) heb ik geen sex gehad met mijn vriend, Maar wel op de zondag aan het eind van de tweede week zonder bescherming. Mijn vraag is dus of ik die zondag wel beschermd was of niet? Aangezien ik dus niet precies weet of ik de tweede week wel beschermd ben, want op Internet Staat er meestal dat als je een pil vergeet in de eerste week je 7 dagen geen onveilige geslachtsgemeenschap kann hebben zonder de kans om zwanger te raken.
Ik ben totaal nog niet van plan om aan kinderen te beginnen.
Dus ben ik een beetje ongerust over het feit dat ik misschein zwanger kann zijn doordat ik nog niet veilig was.Graag een reactie ? ik ben helemaal in de war!! en toch ook wel een beetje bang!!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 september 2014 om 20:25Als je 7 dagen voor het vergeten van de pil geen onbeschermde seks hebt gehad is dat alvast geen probleem. De eerste 7 dagen na het starten van de pil ben je niet beschermd in dit geval. Je zat met de seks op de zevende dag. Ik acht het risico op zwangerschap heel erg klein. Het enige wat je nu kunt doen is afwachten of je een doorbraakbloeding krijgt in de volgende stopweek.
Reageren
Ga gewoon door met de pil en maak de strip helemaal af.Anoniem5 september 2014 om 21:47Heel erg bedankt voor de reactie!! Dit is al een hele opluchting haha
Reageren
Ik maak gewoon mijn strip af aangezien ik morgen toch de laatste pil van deze strip moet slikken en dan hopen en afwachten op een doorbraakbloeding Echt heel erg bedankt!John (moderator)
5 september 2014 om 22:00Graag gedaan
Reageren