- Anita16 januari 2018 om 17:57
Beste
Ik ben een meisje van 16 jaar en heb gemeenschap gehad met mijn vriend. Nooit vergeet ik mijn pil, maar ik heb de indruk dat mijn pil te licht wordt. Mijn mama wilt niet direct naar de dokter omdat ze vindt dat de pil oke is omdat mijn acne vooral weg is, ze weet niks over de gemeenschap en ik kan hierover ook echt met niemand praten die ouder is.. als mijn pil toch te licht wordt .. ben ik dan nog beschermd tegen zwangerschap als ik deze correct inneem?6 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 januari 2018 om 18:25En waarom denk je dat je pil plotseling te licht zou worden? Alle anticonceptiepillen beschermen tegen zwangerschap. Daar heb je dus geen andere pil voor nodig.
ReagerenAnita16 januari 2018 om 18:47Omdat ik nu een doorbraakbloeding heb en een vriendin van mij vertelde dat als je dit zo snel krijgt dat je pil re licht is en dat ze een meisje kent die zo zwanger is geworden..
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2018 om 18:52Dat is onzin
ReagerenAnita16 januari 2018 om 19:03dus zelfs moest mijn pil te licht zijn ben ik nog steeds beschermd ?
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2018 om 19:22Om je te beschermen tegen zwangerschap kan ze niet te licht zijn
ReagerenCatootje17 januari 2018 om 15:46Gebruik van de pil onderdrukt je eigen hormonen, bevordert oestrogeendominantie en hij berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen. Dit alles kan klachten geven.
Reageren
Bij acne zijn er wel gezondere manieren, zoals voeding aanpassen – vooral suiker en zuivel vermijden – zorgen voor een gezonde darmflora en gebruik van diverse vitaminen, mineralen en vetzuren. De pil maskeert het probleem alleen maar lost het niet op. Natuurlijk is een goed voorbehoedsmiddel wel beter als je seks hebt en nog even niet toe bent aan kinderen krijgen.