- Anoniem19 december 2017 om 20:40
Hallo,
Afgelopen vrijdag heb ik seks gehad zonder condoom. Wel zit ik aan de pil. Deze avond was ik mijn pil vergeten en heb de pil zaterdag ochtend genomen. Toch ben ik zondag ongesteld geworden waar ik niks van begrijp…
Kan het zijn dat ik zwanger ben?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 december 2017 om 20:44Ik welke week van de strip ben je de pil vergeten? Zaten er meer dan 12 uur tussen?
Reageren
De bloeding die je nu hebt zal door de vergeten pil veroorzaakt worden.Anoniem19 december 2017 om 20:49Tandor,
Dit was de eerste week van een nieuwe strip. Maar wel hiervoor doorgeslikt.. Dus niet ongesteld geweest vorige week. Misschien was het net 12 uur ertussen.
Reageren
Het gebeurd me heel soms vaker dat ik een dag vergeet, maar heb hier nog nooit last van gehad.John (moderator)
19 december 2017 om 20:50Als je hebt doorgeslikt is er niets aan de hand. Als de bloeding doorzet is het beter om gelijk een stopweek in te lassen.
ReagerenAnoniem19 december 2017 om 20:52Oke… Ik heb eigenlijk wel gewoon de pil verder geslikt zoals ik normaal ook zou doen. Kan dit kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
19 december 2017 om 20:55Nee, kwaad kan het niet. maar zoals ik al schreef: als je nog steeds de bloeding hebt, is het beter om een stopweek in te lassen. Andes blijf je meer risico houden op tussentijdse bloedingen.
Reageren