Pil misschien niet ingenomen

Wie kan me helpen?

Ik slik altijd in de ochtend de pil maar had vannochtend erge haast ik denk dat ik hem ben vergeten in de pilstrip is die eruit maar dat kan niet beweren dat ik hem heb ingenomen misschien ergens neergelegd. Het was de laatste pil van mijn strip en wilde dus een stopweek doen maar wat is nu het beste wat ik kan doen. Doorgaan kan sws niet wamt ik heb daarnet een zwangerschapstest gedaan omdat ik diarree had gekregen na de pil en geen nieuwe pil heb genomen. Ik was niet zwanger maar als ik niet ongesteld word test ik nog een keer. Ik ben eigenlijk zoals ik nu zelf merk best slordig met de pil. Wat moet ik doen

Reageren

Als het de laatste pil in de strip was, is er niks aan de hand en kun je gewoon aan de stopweek beginnen. Je zou dan hooguit een dag eerder met de stopweek zijn. Let er wel op, dat uiterlijk dinsdag (volgende week) weer met de pil begint, voor het geval dat je ze vandaag inderdaad niet genomen zou hebben.

Reageren

Dankjewel.

Maar stel ik heb de pil afgelopen dinsdag wel ingenomen is het dan niet erg dat ik dan dinsdag weer begin inplaatsvan woensdag( ik kan me namelijk echt niet meer herinneren of ik hem wel of niet ingenomen heb). En als ik hem dinsdag dan ga slikken dus een stopweek van 6 dagen dan begin ik me menstruatie een dag eerder maar dat heb ik 2 maanden geleden ookal is gedaan kan dat? En ben ik gelijk beschermd vanaf die dinsdag of niet?

Reageren

Dat de stopweek een dag korter zou zijn is verder helemaal geen probleem. Beter 1 dag korter dan 1 dag te lang. Als je op dinsdag weer begint ben je in ieder geval beschermd.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pil misschien niet ingenomen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe