Zoeken Vraag het forum

Stopweek en tijdverschil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zal proberen mijn situatie duidelijk uit te leggen.

Ik neem de pil altijd rond elf uur in de avond.

Nu ben ik twee weken op vakantie geweest waarbij het tijdverschil -7 uur is. De pil ben ik daar ook rond elf uur savonds blijven nemen wat betekent dat de eerste pil op vakantie 7 uur later dan normaal is genomen. De resterende dagen is de pil dus steeds ongeveer 24 uur na de vorige genomen (rond elf uur avond vakantietijd). Na terugkomst heb ik weer een pil genomen om elf uur onze tijd (Nederlandse tijd) en na deze pil een stopweek ingelast aangezien ik de pil twee weken langer heb doorgeslikt. Deze laatste pil voor de stopweek die in Nederland is genomen is dus 7 uur eerder genomen dan de pillen tijdens vakantie.

Tussen de laatste pil genomen op vakantie en de volgende pil in Nederland (en dus de laatste pil voor de stopweek) zit ongeveer 17 uur.

Na deze stopweek neem ik de pil weer om elf uur onze Nederlandse tijd, hetzelfde tijdstip als de laatste pil (die ook elf uur onze tijd is genomen) voor de stopweek.

Is de pil nog even betrouwbaar als normaal bij het hebben van seks?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. De betrouwbaarheid komt pas in het gedrang als er tussen 2 pillen meer dan 36 uur zitten.

Reageren
Reageer op: Stopweek en tijdverschil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.