- Anoniem19983 juli 2017 om 21:50
Hallo,
Afgelopen 18 juni was de eerste dag van mijn menstruatie. 27 juni ben ik voor het eerst begonnen met het slikken van de pil (Ethinylestradiol/Levonorgestrel). Wanneer heb ik veilig seks?
Ik moet de pil doorslikken tot 16 juli. Ongeveer een halve week later wordt ik ongesteld. 22 juli ga ik met vakantie en ik wil niet ongesteld zijn. Kan ik de pil meteen de eerste keer doorslikken? Heb ik dan wel veilig seks?
Normaal moet je de eerste dag van de menstruatie beginnen, maar dat heb ik niet gedaan. De doktersassistente heeft het me verkeerd uitgelegd
Nu begrijp ik er dus helemaal niks meer van.Ik hoop dat u me kunt helpen. Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 juli 2017 om 22:10Gedurende de eerste 14 dagen dat je de pil slikt, ben je niet beschermd. Daarna wel. Je kunt de pil na de eerste strip zonder stopweek doorslikken. Maar het is geen garantie dat je niet toch een doorbraakbloeding krijgt.
ReagerenAnoniem19983 juli 2017 om 22:13Ik ben niet begonnen tijdens mijn menstruatie he. Geldt het dan ook dat ik na 2 weken veilig seks kan hebben?
ReagerenJohn (moderator)
3 juli 2017 om 22:30Juist daarom kun je pas na 2 weken onbeschermde seks hebben. Als je op de eerste dag van de menstruatie was begonnen, was je vanaf de eerste pil meteen beschermd geweest.
Reageren