Zoeken Vraag het forum

Kans zwangerschap voorvocht?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meadow

Hallo allemaal!

Afgelopen weekend hebben mijn vriend en ik geslachtsgemeenschap gehad. Eerst de nacht van zaterdag op zondag, en zondag in de namiddag.
    Nu is het zo dat wij de zondag in de namiddag de eerste 3/4 minuten geen condoom hebben gebruikt, later wel. (Stom! Erg risicovol, ik weet het)
    Tussen de beide keren is hij niet naar het toilet geweest.

Hoe groot is de kans dat er zaadcellen in het voorvocht aanwezig waren? En raak je hier echt zo snel zwanger van?

Helaas ben ik ‘net’ van mijn menstruatie af (9 mei) dus testen of afwachten is neem ik aan niet echt een optie.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat die kans klein was. Als er van de eerste keer zaadcellen zouden zijn achter gebleven waren die in ieder geval dood.

zaterdag op zondag, en zondag in de namiddag.  En dan niet meer geplast?  dat zou ik toch vreemd vinden… Dat zou namelijk betekenen dat je vriend wel heel erg weinig moet drinken. Dat is niet gezond.

Reageren
    Meadow

Angst zit/zat er wel in. Omdat je toch wel leest dat zaadcellen een redelijke tijd kunnen overleven, en gezien hij niet naar het toilet was geweest in de tussentijd.

Daarom zaten wij met het dilemma; morning-afterpil of niet?

En ik vind het inderdaad ook erg wonderlijk hoelang hij zijn plas kan ophouden! Terwijl hij meer drinkt dan ik, en ik moet ’s ochtends wél nodig!

Reageren
    John (moderator)

In de urinebuis overleven ze hooguit enkele minuten

Reageren
    Meadow

Erg verwarrend al die informatie op internet, krijgt steeds wat anders te lezen. En elk verhaal is natuurlijk anders.

Stelt me wel meer gerust. Zwangerschap kan ik er echt niet bij hebben. Voortaan gewoon bij de eerste seconde een condoom, punt.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een wijs besluit !

Reageren
    Test 123

Mijn vriendin en ik hebben wat met onze genitale tegen elkaar gevriemeld zonder een condoom!

ik heb haar ook 1 keer (per ongeluk) gepenetreerd.

Er was volgens mij geen of weinig voor vocht hebben wij nu een kans op een ongewenste zwangerschap

Reageren
    John (moderator)

Zo raakt ze niet zwanger hoor

Reageren
Reageer op: Kans zwangerschap voorvocht?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.