- Meadow15 mei 2017 om 19:23
Hallo allemaal!
Afgelopen weekend hebben mijn vriend en ik geslachtsgemeenschap gehad. Eerst de nacht van zaterdag op zondag, en zondag in de namiddag.
Nu is het zo dat wij de zondag in de namiddag de eerste 3/4 minuten geen condoom hebben gebruikt, later wel. (Stom! Erg risicovol, ik weet het)
Tussen de beide keren is hij niet naar het toilet geweest.Hoe groot is de kans dat er zaadcellen in het voorvocht aanwezig waren? En raak je hier echt zo snel zwanger van?
Helaas ben ik ‘net’ van mijn menstruatie af (9 mei) dus testen of afwachten is neem ik aan niet echt een optie.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 19:31Ik denk dat die kans klein was. Als er van de eerste keer zaadcellen zouden zijn achter gebleven waren die in ieder geval dood.
zaterdag op zondag, en zondag in de namiddag. En dan niet meer geplast? dat zou ik toch vreemd vinden… Dat zou namelijk betekenen dat je vriend wel heel erg weinig moet drinken. Dat is niet gezond.
ReagerenMeadow15 mei 2017 om 19:39Angst zit/zat er wel in. Omdat je toch wel leest dat zaadcellen een redelijke tijd kunnen overleven, en gezien hij niet naar het toilet was geweest in de tussentijd.
Daarom zaten wij met het dilemma; morning-afterpil of niet?
En ik vind het inderdaad ook erg wonderlijk hoelang hij zijn plas kan ophouden! Terwijl hij meer drinkt dan ik, en ik moet ’s ochtends wél nodig!
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 19:47In de urinebuis overleven ze hooguit enkele minuten
ReagerenMeadow15 mei 2017 om 19:58Erg verwarrend al die informatie op internet, krijgt steeds wat anders te lezen. En elk verhaal is natuurlijk anders.
Stelt me wel meer gerust. Zwangerschap kan ik er echt niet bij hebben. Voortaan gewoon bij de eerste seconde een condoom, punt.
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 20:12Dat is een wijs besluit !
ReagerenTest 1235 augustus 2018 om 00:36Mijn vriendin en ik hebben wat met onze genitale tegen elkaar gevriemeld zonder een condoom!
ik heb haar ook 1 keer (per ongeluk) gepenetreerd.
Er was volgens mij geen of weinig voor vocht hebben wij nu een kans op een ongewenste zwangerschap
ReagerenJohn (moderator)
5 augustus 2018 om 02:40Zo raakt ze niet zwanger hoor
Reageren