- Jordy7 mei 2017 om 22:40
Mijn vriendin heeft niet zo lang geleden de pil doorgeslikt. Halverwege kreeg zij last van doorbraak bloedingen. Ik las dat dit normaal kon zijn tijdens het doorslikken en wachtte het af tot de laatste pil van de strip. Ze liet haar menstruatie gewoon doorkomen en dat verliep ook zonder problemen.
Ze heeft nu nog iets van 4 pillen over, waarvan ze de laatste donderdag avond slikt. Mijn vriendin had last van hoofdpijn. Dit heeft zo normaal altijd al gehad ook voor de pil, maar toen ze aan de pil begon bleek hoofdpijn rond de laatste week wat frequenter te zijn. Toen ze naar het toilet ging merkte dat ze toch weer een soort doorbraakbloeding had.
Ik vroeg me af of dit iets betekent betreft de veiligheid? Vooral omdat we onveilige seks hebben gehad 2 dagen geleden.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 22:42Voor de veiligheid van de pil maakt dat verder niets uit. Had ze nou de pil ook weer doorgeslikt?
ReagerenJordy7 mei 2017 om 22:44Deze keer niet. Zoals ik al aangaf, ze had haar menstruatie gewoon laten doorkomen vorige keer. Dit is dus min of meer weer een normale doorstart.
Is er verder iets anders aan de hand waar wij/zij rekening mee moet houden?
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 22:48Nee hoor. Alleen als ze dit iedere keer heeft, kan ze beter naar de huisarts gaan en overleggen of ze wellicht een zwaardere pil kan gebruiken. Niet voor de bescherming van de pil, maar om de doorbraakbloedingen te voorkomen
ReagerenJordy7 mei 2017 om 22:51Okay, Dus verder kan dit geen kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 22:57Voor de veiligheid van de pil maakt dat verder niets uit.
ReagerenJordy7 mei 2017 om 23:09Bedankt voor uw tijd.
Ik was nog 1 ding vergeten erbij te zetten. mijn vriendin had ook nog 2 dagen last van wat bruine uitscheiding. 1x rond de middag, en de dag erna ergens rond de avond. verder niet meer. Is dit gewoon afscheiding van “oud bloed” of kan dit iets anders zijn?
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 23:14Dat zal inderdaad nog wat oud bloed zijn
ReagerenJordy7 mei 2017 om 23:16Nogmaals bedankt voor uw tijd. Tegenwoordig is alles wat je leest gelinkt naar zwangerschap. Dan begin je toch wel even aan je oren te krabben..
Reageren