Zoeken Vraag het forum

een vraagje betreft veiligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jordy

Mijn vriendin heeft niet zo lang geleden de pil doorgeslikt. Halverwege kreeg zij last van doorbraak bloedingen. Ik las dat dit normaal kon zijn tijdens het doorslikken en wachtte het af tot de laatste pil van de strip. Ze liet haar menstruatie gewoon doorkomen en dat verliep ook zonder problemen.

Ze heeft nu nog iets van 4 pillen over, waarvan ze de laatste donderdag avond slikt. Mijn vriendin had last van hoofdpijn. Dit heeft zo normaal altijd al gehad ook voor de pil, maar toen ze aan de pil begon bleek hoofdpijn rond de laatste week wat frequenter te zijn. Toen ze naar het toilet ging merkte dat ze toch weer een soort doorbraakbloeding had.

Ik vroeg me af of dit iets betekent betreft de veiligheid? Vooral omdat we onveilige seks hebben gehad 2 dagen geleden.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor de veiligheid van de pil maakt dat verder niets uit. Had ze nou de pil ook weer doorgeslikt?

Reageren
    Jordy

Deze keer niet. Zoals ik al aangaf, ze had haar menstruatie gewoon laten doorkomen vorige keer. Dit is dus min of meer weer een normale doorstart.

Is er verder iets anders aan de hand waar wij/zij rekening mee moet houden?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor. Alleen als ze dit iedere keer heeft, kan ze beter naar de huisarts gaan en overleggen of ze wellicht een zwaardere pil kan gebruiken. Niet voor de bescherming van de pil, maar om de doorbraakbloedingen te voorkomen

Reageren
    Jordy

Okay, Dus verder kan dit geen kwaad?

Reageren
    John (moderator)

Voor de veiligheid van de pil maakt dat verder niets uit.

Reageren
    Jordy

Bedankt voor uw tijd.

Ik was nog 1 ding vergeten erbij te zetten. mijn vriendin had ook nog 2 dagen last van wat bruine uitscheiding. 1x rond de middag, en de dag erna ergens rond de avond. verder niet meer. Is dit gewoon afscheiding van “oud bloed” of kan dit iets anders zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal inderdaad nog wat oud bloed zijn

Reageren
    Jordy

Nogmaals bedankt voor uw tijd. Tegenwoordig is alles wat je leest gelinkt naar zwangerschap. Dan begin je toch wel even aan je oren te krabben..

Reageren
Reageer op: een vraagje betreft veiligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.