Zoeken Vraag het forum

Ik word niet ongesteld!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • RKL

Hallo allemaal,

ik ben nu voor de 3e maand aan de pil. Ik ben deze maand voor het eerst een pil vergeten en heb hem 2 keer pas in de avond ingenomen (meestal in de ochtend).

Nu is mijn stopwerk vorige week donderdag begonnen, de eerste twee maanden werd ik binnen twee dagen ongesteld.

Het rare van deze maand is, dat ik tussendoor bloed verloor, niet veel, elke keer kleine beetjes afscheiding van bloed.

Het probleem is, ik ben deze stopweek één dag ongesteld geworden en de rest van de dagen niet.

Ik ben 15 jaar oud en heb al 2 jaar een vriend, en we hebben wel eens seks.

Ben ik zwanger?!?! Of is dit gewoon normaal? In de bijsluiter staat ook dat de ongesteldheid soms helemaal weg blijft tijdens het slikken van de pil.

HELP! Dankjulliewel alvast

xx Rach

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat je menstruatie nu minder is, kan komen door de bloeding die je eerder hebt gehad door de vergeten pillen. Ja moet daar alleen wel mee opletten. Als je namelijk een langer dan 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip neemt, kun je dus wel zwanger raken. Behalve als dat in de tweede week van de strip gebeurt. Doe dus voor alle zekerheid toch maar een zwangerschapstest.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor,

super bedankt voor je reactie!

Ik was bij de apotheek om de pil op te halen en de vrouw van de apotheek zei dat het normaal was dat de menstruatie wegbleef vanwege de pil, dit is een bijwerking. (Ook aangezien ik best jong ben).

De iets te laat genomen pillen waren in de tweede week trouwens! Kunt u daar over wat meer vertellen? (Of iemand anders)

Voor de zekerheid doe ik toch even een test.

Groetjes Rach.

Reageren
    John (moderator)

In de tweede week is het niet erg als je 1 of 2 pillen te laat inneemt.

Reageren
Reageer op: Ik word niet ongesteld!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.