- RKL6 maart 2017 om 15:09
Hallo allemaal,
ik ben nu voor de 3e maand aan de pil. Ik ben deze maand voor het eerst een pil vergeten en heb hem 2 keer pas in de avond ingenomen (meestal in de ochtend).
Nu is mijn stopwerk vorige week donderdag begonnen, de eerste twee maanden werd ik binnen twee dagen ongesteld.
Het rare van deze maand is, dat ik tussendoor bloed verloor, niet veel, elke keer kleine beetjes afscheiding van bloed.
Het probleem is, ik ben deze stopweek één dag ongesteld geworden en de rest van de dagen niet.
Ik ben 15 jaar oud en heb al 2 jaar een vriend, en we hebben wel eens seks.
Ben ik zwanger?!?! Of is dit gewoon normaal? In de bijsluiter staat ook dat de ongesteldheid soms helemaal weg blijft tijdens het slikken van de pil.
HELP! Dankjulliewel alvast
xx Rach
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2017 om 17:31Dat je menstruatie nu minder is, kan komen door de bloeding die je eerder hebt gehad door de vergeten pillen. Ja moet daar alleen wel mee opletten. Als je namelijk een langer dan 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip neemt, kun je dus wel zwanger raken. Behalve als dat in de tweede week van de strip gebeurt. Doe dus voor alle zekerheid toch maar een zwangerschapstest.
ReagerenAnoniem6 maart 2017 om 23:27Hallo Tandor,
super bedankt voor je reactie!
Ik was bij de apotheek om de pil op te halen en de vrouw van de apotheek zei dat het normaal was dat de menstruatie wegbleef vanwege de pil, dit is een bijwerking. (Ook aangezien ik best jong ben).
De iets te laat genomen pillen waren in de tweede week trouwens! Kunt u daar over wat meer vertellen? (Of iemand anders)
Voor de zekerheid doe ik toch even een test.
Groetjes Rach.
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2017 om 00:25In de tweede week is het niet erg als je 1 of 2 pillen te laat inneemt.
Reageren