- Anoniem3 maart 2017 om 21:53
Hallo
Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Doordat ik zeer ontegelmatig ongesteld ben wou ik graag aan de pil. Ze heeft de pil Eleonor 20 voorgeschreven. Ze zei me dat ik deze pil moet slikken op de eerste dag van mijn menstruatie. Maar ik wacht er al 2 maanden op en heb geen zin om nog lang te wachten. Mag ik echt niet vroeger beginnen met de pil of moet ik echt wachten op mijn menstruatie?
Alvast bedankt.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 22:20Je mag vroeger beginnen, maar je moet er dan wel rekening mee houden, dat ze de eerste twee weken niet betrouwbaar is.
ReagerenAnoniem3 maart 2017 om 22:22Ja inderdaad dat lees ik ook op het internet. Maar waarom zegt mijn dokter dan dat ik zeker moet wachten op de eerste dag van mijn menstruatie? Ik mocht niet vroeger beginnen…
Groetjes.
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 22:38Omdat het eigenlijk het beste is en er minder kans is op doorbraakbloedingen tijdens het pil slikken
ReagerenAnoniem3 maart 2017 om 23:03Catootje4 maart 2017 om 16:46Bij een onregelmatige of uitblijvende menstruatie kan het slim zijn om te kijken naar de oorzaken. Voor een goede hormoonwerking zijn er allerlei voedingsstoffen nodig, zoals zink, vitamine B/B12, vitamine D, gammalinoleenzuur en nog veel meer. De anticonceptiepil zorgt voor nog meer tekorten in je lichaam en een verstoring van je eigen hormoonhuishouding. Zo bevordert het oestrogeendominantie, wat weer andere, ernstiger klachten kan geven.
Verder kan je eens googlen op insulineresistentie en wat dat met je lichaam doet. Dan is je bloedsuikerspiegel ontregeld, waardoor allerlei hormonen en neurotransmitters ontregeld raken. Daar is best wat aan te doen, onder andere met goede voeding. Daarbij de snelle suikers en witmeel zoveel mogelijk vermijden en bij elk eetmoment ook eiwit, vet en vezels te eten.
Dan zijn er nog aanvullende middelen, onder andere D-chiro inositol. Wat ook kan helpen om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden is chroom. Dat zit onder andere in biergist en edelgistvlokken. Ook zitten er in biergist of gistvlokken veel eiwit, vitamine B en zink.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 18:01Oke bedankt voor deze informatie, maar toch zal ik moeten wachten op mijn menstruatie om met de pil te starten.
En knderdaad rekening houden met deze voedingsstoffen.
Bedankt.
ReagerenNaomi6 maart 2017 om 18:08Ik zit ook met hetzelfde probleem. Helaas moet ik ook wachten tot mijn menstruatie er terug is, op de pil te beginnen. Ondaks mijn onregelmatige cyclus.
Kan het echt kwaad als ik vroeger zou beginnen? Ik wil heel graag zo snel mogelijk beginnen aan de pil.
Reageren