- Anonymous24 februari 2017 om 11:39
Beste mensen, ik zit met een probleem en ik kom er niet uit. Ik heb laatste tijd een aantal keer seks gehad. 2 x zonder condoom en 2 x was de condoom gescheurd, nu heb ik dus al die keren erna een morning after pill genomen, waarvan er 2 in 1 week tijd waren.. dit is allemaal in 2 maanden tijd gebeurd. Ik weet dat het super slecht is maar nu heb ik het nou eenmaal gedaan en het enige wat ik nodig heb is antwoord op mijn vraag. De laatste keer dat ik seks had gehad en een MAP erna had ingenomen, werd ik ongesteld terwijl ik 10 dagen later pas zou moeten worden. Het bloed lijkt heel erg op menstruatiebloed, maar mijn vraag is of het niet eventueel iets anders kan zijn aangezien het 10 dagen te vroeg was. En wat voor problemen kan ik eventueel oplopen na 4x een MAP ingenomen te hebben?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 februari 2017 om 11:55Dat was een onttrekkingsbloeding die door de MAP werd veroorzaakt. Je hormoonstelsel raakt wel wat van streek door zoveel hormonen, maar verder zouden er geen nadelige gevolgen moeten zijn. Denk er over na om een andere manier van anticonceptie te gaan gebruiken.
ReagerenCatootje24 februari 2017 om 15:32Je hormonen kunnen uit ontregeld raken, zeker na zo vaak de map. Je zou nog eerst kunnen kijken hoe hoog je risico op zwangerschap is. Vlak voor de menstruatie is die bijvoorbeeld klein. Als de jongen of man niet in je is klaargekomen is de kans ook wat kleiner. Beter ook een condoom bij je hebben en hij ook.
Ik heb zelf een pessarium. Daar is even wat handigheid voor nodig en je moet het op de juiste manier gebruiken – met zaaddodend middel – maar ik vind het zelf prima.
Reageren