Zoeken Vraag het forum

Veilig vrijen MAP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • StressKip

Goedenavond allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben eind december (29ste) geslachtsgemeenschap gehad. Keurig netjes met een condoom en 1,5 dag later slikte zij ook nog eens de morning after pill(veels te laat!). In december werd ze de 19e ongesteld en ze bloede in de eerste paar dagen van januari. Het is nu de 26 en ze is nogsteeds niet ongesteld geworden. Ik maak me heel erg veel zorgen. Daarbij denk ik dat er niets mis was met het condoom, hoe zie je dat? Wat kan ze nu het beste doen? Wanneer kan je een zwangerschap test doen? Welke dagen van je (onregelmatige) cyclus? Ik ben een klein beetje boel in paniek. We zijn 18 en 20 jaar en we zijn zeker nog niet klaar voor een kindje. Ze heeft gevoelige borsten, is duizelig, eet slecht en is misselijk nu nog 26 a 27 dagen na het slikken van de morning after pill. (Ze kan ziek zijn maar vind ik onwaarscheinlijk)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Omdat ze de MAP heeft gebruikt en daar een bloeding heeft gehad in januari, kan het zo zijn, dat de menstruatie opschuift. Dan moet er voor de nieuwe cyclus gerekend worden vanaf de bloeding in januari.  Als ik het goed begrijp, heeft ze dus sowieso een onregelmatige cyclus, dus is het al moeilijk om te bepalen wanneer een volgende menstruatie zou moeten komen.

Als een condoom scheurt, dan merk je dat wel want dan hangt die aan flarden aan je penis. Of blijft (gedeeltelijk) achter in de vagina. De klachten die ze nu dus heeft, kunnen dus door een aankomende menstruatie veroorzaakt worden.

Gewoon nog even rustig afwachten..

Reageren
Reageer op: Veilig vrijen MAP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.