- Ano ano31 augustus 2017 om 14:20
hey , ik zat even met een vraagje.
ik heb gisteren voor de eerste keer seks gehad ( onveilig) 2maal. Maar ik heb direct erna een morning after pil genomen. Ik neem de pil maar ik ben er nog niet zo lang weer mee begonnen. Ik ben ook net ongesteld geweest. Maar ik heb vandaag weer onveilige seks gehad. Terwijl ik gisteren de morning after pil heb genomen EN DE GEWONE PIL. Moet ik mij zorgen maken ?
ik wou een condoom gebruiken maar mijn vriend wou dat niet.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 15:01Dan moet je toch maar eens een hartig woordje met je vriend praten. Dit moet je namelijk niet toelaten. Het is jou lichaam…en jou probleem als je zwanger wordt. Als een man/jongen dit zo doet is dat slecht gedrag.
Wanneer ben je met de pil gestart? Â Ben je op de eerste dag van je menstruatie met de pil begonnen?
Je moet er nou rekening mee houden, dat de pil niet meer werkt omdat je de MAP hebt genomen, tot na de volgende stopweek. Dus voor je vriendje betekend dat: Geen condoom Geen seks! Tenzij je natuurlijk zwanger wilt worden.
ReagerenAno ano31 augustus 2017 om 15:20ik ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid met de pil begonnen. Anderhalf week geleden. Mijn regels zijn 3 dagen geleden gestopt. Heb gisteren map genomen. Omdat ik de pil niet telkens optijd nam. Vandaag weer seks gehad ( onbeschermd). In mij klaargekomen.
Hij had me gezegd dat ik mij geen zorgen hoef te maken omdat ik niet zo zwanger ga raken.
ik maak me toch wel zorgen
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 15:40En terecht maak je je zorgen. Â Als je op de eerste dag van de menstruatie begint, ben je vanaf de eerste pil beschermd. Als je de pil goed gebruikt. Maar dat had je dus al niet gedaan blijkbaar. De MAP kun je alleen maar gebruiken na de seks. Voor seks na het innemen werkt die niet. Daarnaast ben je dus ook niet meer door de pil beschermd tot na de volgende stopweek, omdat je dus de MAP hebt genomen. Er is een kans op zwangerschap.
Ga morgenvroeg naar de huisarts en bespreek het met je huisarts.
Reageren