- Anoniem4 januari 2017 om 03:31
hallo,
ik ben een paar maanden van de pil afgeweest omdat ik het niet nodig meer had en die hormonen best wel wat invloed hadden op mijn mentale gesteldheid.
Nu heb ik sinds toen (zul je net zien) iemand ontmoet. Na een tijdje hadden we seks, met condoom dus. Nu hadden we net na mijn menstruatie een keer seks waarbij het condoom was afgegleden. Ik heb toen maar voor de zekerheid de EllaOne gehaald. Ik ben ook gelijk die dag toch maar weet begonnen met de pil om dit soort taferelen niet meer door te hoeven maken. Mijn vraag is nu dus; wanneer is het veilig om zonder condoom seks te hebben?
Om 5 uur s avonds nam ik de EllaOne. Om 11 uur s avonds begon ik met een nieuwe pilstrip na een tijdje van de pil af te zijn geweest.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 12:07De pil is pas weer betrouwbaar na de volgende stopweek. Dat komt dus omdat je de MAP hebt gebruikt.
ReagerenAnoniem4 januari 2017 om 14:36Maakt het dan nog uit dat dit de eerste maand is dat ik weer ben begonnen? En wat als ik doorslik? Dan gelijk vanaf de eerste pil van die strip?
ReagerenJohn (moderator)
4 januari 2017 om 15:03Je moet na de eerste strip een stopweek inlassen. Pas daarna is de pil weer betrouwbaar vanaf de eerste pil van de nieuwe strip.
Reageren