Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten in doorslikmaand

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lily

Ik heb mijn pil twee maanden achter elkaar doorgeslikt nu ben ik in de laatste week van die maanden een pil vergeten waardoor de dagen niet meer klopte en ik niet zeker weet of ik er nog 1 ben vergeten, ik ben toen door gegaan met slikken en toen ik zag dat er toch wat bloeding vrij kwam heb ik een stopweek gehouden. Nu heb ik aan het einde van die stopweek/begin van de nieuwe strip geslachtsgemeenschap gehad en weet ik niet of ik bang moet zijn om zwanger te zijn.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is niks aan de hand. Je hebt er goed aan gedaan om door te slikken en een stopweek in te lassen i.v.m. de doorbraakbloeding. Als de stopweek maar niet langer duurde dan 7 pilvrije dagen en er de komende 7 dagen maar geen vergeet.

Reageren
    Anoniem

Ik ben vorige week donderdag begonnen met de pil te slikken op mijn menstruatiedag, ben 1 x vergeten te slikken maar heb hem voor de zekerheid toch ingenomen en daarna gewoon netjes weer geslikt. Ik hoorde tot woensdag van de volgende week ongesteld zijn, zo’n 7 dagen. Maar donderdag in de middag begon ik opeens te bloeden, na paar uurtjes ging het over en dacht ik dat het klaar was alleen vandaag vrijdag dus kreeg ik dat weer. Is dit omdat ik de pil 1 x ben vergeten te slikken? Want nu is mijn mentruatie langer dan 7 dagen, dat had ik zelf nog nooit gehad. Weet iemand hier raad mee?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan door de pil zelf komen. De eerste maanden dat je de pil neemt, kunnen de menstruaties onregelmatig zijn. Lees ook eens de bijsluiter…

Reageren
Reageer op: Pil vergeten in doorslikmaand
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.