- Lotte24 december 2016 om 10:17
Hoihoi,
vorige week had ik een beetje laks de pil geslikt, paar keer vergeten en toen een dag later nog ingenomen. Normaal ben ik er nooit zo laks in maar ik vergat hem steeds. Toen begon zondag mijn stopweek en heb ik dinsdag seks gehad met mijn vriend. En voor de zekerheid omdat ik de week ervoor zo slecht de pil had geslikt heb ik de MAP genomen om beter maar zeker te zijn. Maar nu is mijn stopweek bijna aan zijn einde en bloed ik nog niet… Kan dit komen door de MAP kan ik zondag wel weer gewoon beginnen met de pil slikken of moet ik wachten. Groetjes
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 december 2016 om 11:00Dat kan inderdaad door de MAP komen. Het is mogelijk dat je bloeding later komt of zelfs uitblijft. Â Je moet wel weer gewoon op tijd met de pil starten, maar omdat je de MAP hebt gebruikt, moet je er wel rekening mee houden dat ze pas weer betrouwbaar is, nadat je een bloeding hebt gehad. Â Als je bloeding nu uitblijft is ze dus pas weer betrouwbaar na de volgende stopweek.
De volgende keer moet je de bijsluiter eens lezen. Als je de pil bent vergeten in de derde week van de strip, had je na de vergeten pil meteen een stopweek moeten starten, of zonder stopweek door moeten gaan met een nieuwe strip. Dan was de MAP niet nodig geweest.
Reageren