MAP in stopweek

Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met de pil en heb de dag erna onbeschermd seks gehad. Ik heb de pil in de 3e week niet regelmatig geslikt dus is de bescherming in de stopweek niet zeker. Ik heb de MAP de dag erna geslikt, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Betekend dit dat ik zwanger ben of raak in dan ongesteld als ik weer aan de pil zit? (Ik begin zondag weer met de pil, het is vandaag al donderdag). Normaal ben ik 2 dagen nadat ik stop met de pil al ongesteld..

Reageren

De MAP kan dat wel wat in de war schoppen. Best mogelijk dat je menstruatie er nog aan komt. Maar wel weer op tijd met de pil beginnen.
    Omdat je de pil in de derde week vergeten was, had je ofwel meteen na het vergeten een stopweek moeten inlassen, of zonder stopweek met de nieuwe strip moeten doorgaan. Dan was er niets aan de hand geweest

Reageren

Hoi, ik heb vrijdag mijn laatste pil van de strip geslikt en heb maandag seks gehad waarbij het condoom is gescheurd. Voor de zekerheid binnen 12 uur een MAP genomen maar ben nu (op vrijdag) nog steeds niet ongesteld, terwijl ik dat normaal gesproken op woensdag zou worden. Kan het zijn dat ik nu zwanger ben? Ik heb gedurende de hele strip optijd de pil ingenomen

Reageren

En moet ik nu zoals gewoonlijk weer beginnen met mijn volgende strip of wachten?

Reageren

Als je de pil slikt en dat goed doet, ben je ook in de stopweek gewoon nog steeds beschermd. Dus die MAP was nergens voor nodig. Omdat je de MAP wel hebt gebruikt, kan het zijn dat je menstruatie uitblijft of later komt. Je zou morgen weer moeten beginnen met de pil, maar bent dan niet door pil beschermd. Als je tijdens pilgebruik de MAP neemt ben je pas weer beschermd als je in de daaropvolgende stopweek een bloeding hebt gehad. En die is nu dus uitgebleven. Ik denk dat je het beste kunt wachten en pas weer met de pil start als je menstruatie er is.

Reageren

Ik ben vanochtend (zaterdag) ongesteld geworden. Kan ik dan nu weer beginnen met de nieuwe strip?

Reageren

Dan kun je weer starten

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: MAP in stopweek

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe