- Karin16 december 2016 om 08:33
Ik ben een jaar gelden met de prikpil gestopt omdat ik dit van de dokter moest gaan doen zodat mijn cyclus weer regelmatig zou worden. Nu is dat inmiddels hersteld.Nu ben ik vorige week ongesteld geweest en die stopte op zondag. Nu heb ik onveilige sex gehad op maandagochtend en de morning after pil geslikt op maandag middag omdat ik nog niet zwanger wil worden. Ik weet niet eens of dat kan nadat je ongesteld bent geweest maar ik wilde het risico niet nemen.Ik ben gelijk naar de dokter gegaan en vertteld dat ik weer aan een soort van pil moet om dit te voorkomen. Deze vertelde me dat ik beter kan beginnen met de pil slikken bij mijn volgende menstruatie dat dus pas over 3 weken is. Nu is het donderdag een paar dagen later en heb ineens een bloeding. Is dit gewoon een bloeding of wordt ik nu weer ongesteld? Is is dit normaal. Kan ik dan nu met een strip beginnen??? En wanneer is het dan veilig om dus niet zwanger te worden??
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 december 2016 om 11:51De bloeding die je nu hebt is geen menstruatie. Het is een bloeding die wordt veroorzaakt door de MAP. Het is dus beter om te wachten tot de volgende menstruatie en dan met de pil te starten.
Reagerenkarin18 december 2016 om 08:20Het si nu een paar dagen verder. De bloeding die ik heb beetje raar. Het is niet veel maar erg donker van kleur. Donker rood tot lijkt me bruin? is dit normaal en hoe lang kan deze bloeding duren.?
ReagerenJohn (moderator)
18 december 2016 om 09:54Dat is normaal. Ze kan dus wel enkele dagen duren.
Reagerenkarin27 december 2016 om 17:17We zijn nu twee weken verder en ng steeds heb ik kleine bloedingen. Het is een paar dagen weg geweest maar nu weer. Vanaf het begin had mijn dokter aangeraden om toch met de strip te beginnen was dat verkeerd? Wanneer houd dit op? Begin wat zenuwachtig te worden
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2016 om 19:00Volgens mij had de huisarts toch gezegd dat je bij de volgende menstruatie met de pil zou beginnen…en dat zou dan pas in januari zijn.
Ben je dan nu toch al met de pil gestart?
Reagerenkarin29 december 2016 om 08:33eerst zij ze dat ik moest wachten maar toen ik de bloeding kreeg zei ze begin maar met een strip
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2016 om 12:15Okay, dan kan het zijn dat de bloeding ook veroorzaakt wordt door het starten van de pil. maak de strip maar eerst eens af, en kijk dat hoe het na de stopweek gaat. Houdt er wel rekening mee, dat de pil de eerste 14 dagen niet betrouwbaar is.
ReagerenVera18 augustus 2022 om 10:20Goedenmorgen, ik heb sex gehad tijdens laatste dagwn van mijn menstruatie, heb de map genomen.
Reageren
7 dagen verder en elke dag bloed verlies dan weer bruin dan weer elder rood het is niet veel, is dit normaal?