- Annoniem12 maart 2017 om 15:23
Hallo,
ik heb een maand geleden voor het eerst seks gehad (ik was toen nog niet aan de pil) met condoom. Dit is ook de enige keer dat ik het heb gedaan. ik werd gewoon 2 weken daarna ongesteld. toen moest ik ook met de pil beginnen dus dat deed ik ook. Nu had ik vorige week zaterdag bijna te laat (nog net niet) de pil ingenomen maar dus wel weer de volgende dag gewoon weer normaal. Toen kreeg ik maandag in 1x last van een lichte bruine bloeding. Dit hield 3/4 dagen aan en het was ook alleen heel licht en bruin dus er was alleen een inlegkruisje nodig verder niks. Mijn vraag is of dit normaal is en door de pil komt?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 16:34Dat kan inderdaad door de pil komen, zeker als je er pas mee bent begonnen
ReagerenAnnoniem12 maart 2017 om 16:46Oke dus hoef mij nergens zorgen over te maken, ook had ik vooral de 2e dag last van misselijkheid en die dag nadat ik de pil bijna was vergeten ook. Ik denk ook dat dit hierdoor kan komen?
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 16:58Dat zou kunnen, maar zorgen hoef je je daar niet over te maken.
Hoeveel verschil zat er tussen het oorspronkelijke tijdstip van innemen en het tijdstip dat je vergeten pil had genomen?
ReagerenAnnoniem12 maart 2017 om 17:04Ik heb de ‘vergeten pil’ savonds ik denk tegen 8/9 uur ingenomen en heb gelezen in de bijsluiter dat je dan de volgende pil gewoon weer op het oude tijdstip moest innemen en dit was denk ik rond 8/9 uur s’ochtends. Misschien dat de misselijkheid kwam doordat het zo kort achter elkaar was en dat die bloeding daardoor maandag ook van kwam?
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 17:16Er mogen absoluut niet meer dan 12 uur tussen zitten…en met wat je schrijft zou dat dus wel eens het geval geweest kunnen zijn… Dan kan de afscheiding door de vergeten pil veroorzaakt zijn. Maar ook dat is op zich geen probleem. Als je echter onbeschermde seks hebt gehad en er zaten 12 uur of meer tussen, dat kunnen er wel problemen ontstaan. Dan is er namelijk risico op zwangerschap
ReagerenAnnoniem12 maart 2017 om 17:23Van die ene keer dat ik seks heb gehad, 2 weken voordat ik met de pil begon (met condoom) kan ik toch niet zwanger zijn? want ik werd gewoon optijd ongesteld 2 weken daarna. Verder heb ik geen seks gehad dit was de enigste keer.
ReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 17:32Als je daarna geen onbeschermde seks meer hebt gehad kun je niet zwanger zijn. Dat klopt helemaal.
ReagerenEssie16 maart 2017 om 20:46Wanneer je start met de pil, is tussendoor bloed verlies heel normaal, spotting wordt dat genoemd.
En wanneer je de pil dezelfde dag gewoon inneemt ben je daarna gewoon beschermd tegen zwangerschap. Alleen de eerste zeven dagen van de pil, dus als je voor het eerst slikt, ben je nog niet veilig.
Reageren