Zoeken Vraag het forum

Kippenei in vaccinatie Gele Koorts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Over een half jaar is het plan dat ik naar Brazilië ga, om daar als vrijwilliger voor een half jaar te werken, Hier kijk ik al geruime tijd naar uit, alleen nu blijkt dat het vaccin tegen Gele Koorts wordt gekweekt op ei, waar ik zwaar allergisch voor ben.

Omdat dit vaccin verplicht is om Brazilië binnen te komen, lijkt het erop alsof de reis hierdoor niet door zou kunnen gaan. Het lijkt mij zeer erg als ik hierdoor niet kan gaan, en ben daarom opzoek naar een oplossing. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden, is het toedienen van een tegen-medicijn voor de allergische reactie. Echter schijnt dit niet risicoloos te zijn en kan het chronische schade veroorzaken.

Kan iemand anders mij helpen met een oplossing? Misschien een ander medicijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het ziet er helaas niet zo goed uit voor je.
    Als je alleen een allergie hebt voor kippeneieren, zou je een proefinjectie kunnen nemen om te kijken hoe je daarop reageert. Bij een proefinjectie zijn de klachten tgv een allergische reactie goed behandelaar. Overleg het met je huisarts

Reageren
    Anoniem

Dank u Tandor, dat heb ik ook gedaan, echter raad die het af. En ik vroeg me daarom af of er niet een alternatief bestaat van dat ei-ingredient.. Desnoods ergens anders in de EU

Reageren
    John (moderator)

Er zijn voor zover mij bekend 2 vaccins beschikbaar. Maar beiden zijn geënt op bebroed kippenei, omdat het de meest geschikte manier, is om het vaccin te ontwikkelen en bereiden.
    Ik kan de huisarts wel begrijpen. Je zou in het worst case scenario een anafylactische shock kunnen krijgen. Dat kan levensbedreigend zijn.
    Middelen om dit te voorkomen zijn zeer ingrijpend op je immuunsysteem. Dat is geen optie en zal Leen worden gedaan als er echt bedreigende situaties zijn.

Het is heel spijtig voor je, maar ik vrees dat de reis niet kan doorgaan.
    Het enige wat je nog zou kunnen doen, is navraag over een proefinjectie doen bij de GGD, afdeling infectieziekten of vaccinatie, of bij de afdeling tropenziekten van het AMC

Reageren
Reageer op: Kippenei in vaccinatie Gele Koorts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.