Zoeken Vraag het forum

Japanese Encephalitis vaccinatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ga binnenkort voor een langere periode op een reis door o.a. Bangladesh waarin mijn doel is om vooral afgelegen gebieden te bezoeken.

Gisteren heb ik vijf vaccinaties gehad waaronder een vaccinatie voor Japanse Encephalitis. Over één week krijg ik mijn tweede vaccinatie voor Japanse Encephalitis. Één dag later ga ik op reis.

Echter lees ik overal dat er 28 dagen moeten zitten tussen de twee vaccins. Waarom is bij mij 7 dan ook mogelijk? Brengt dit extra gevaren met zich mee? De arts zegt van niet, maar die heeft een winstoogmerk.

Daarnaast staat overal dat de laatste vaccinatie minimaal 10 dagen voor vertrek gegeven moet worden vanwege een eventuele allergische reactie. Bij mij is dit maar één dag. Hoe zit dit? Is dit erg onverstandig? Wat als ik ver van een grote stad een allergische reactie krijg? Hoe acuut is dit dan?

Ik heb überhaupt lang getwijfeld over het nemen van vaccinaties, ik vertrouw zulke dingen namelijk sowieso al niet veel. Ik ben gisteren ook nog gevaccineerd tegen Hepatitis A en B, DTP en Buiktyfus. Brengen deze vaccinaties (en de combinatie) veel gezondheidsrisico’s met zich mee?

Kan ik beter de dokter afzeggen voor de laatste vaccinatie voor Japanse Encephalitis?

Dankjewel

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Neem contact op met de GGD. Die kunnen je daar alle info over geven.

Reageren
Reageer op: Japanese Encephalitis vaccinatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.