Zoeken Vraag het forum

kunnen allergieën verergeren?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Jaar geleden ongeveer werden bij mij 5 voedsel allergieën geconstateerd. Tarwe, melk, eiwit, soja en pinda’s. Voor tarwe en pinda’s moet ik echt een dieet volgen maar voor de andere niet. Ik heb ook al heel lang geleden andere allergieën gekregen. Voor allerlei dieren, pollen en huistofmijt. Katten en pollen is heel zwaar. waardes waren boven de 100 die eigenlijk onder de 1 zouden moeten zitten. Nu was mijn vraag zouden die waardes ook kunnen oplopen of verminderen? En is dat in de bloedwaardes te zien?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is mogelijk. Een allergietest kan daar uitsluitsel over geven.

Reageren
    Anoniem

Heb de laatste tijd ook ontzettend veel darm klachten misselijk enzo. Hoop dus dat het erger is geworden. Maar is het dan niet tekort, maar een jaar ertussen, om het nu weer te laten testen?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor.
    Een test kan rustig worden uitgevoerd.

Reageren
    Anoniem

Hoop=denk

Reageren
    Anoniem

Hmmm vind het moeilijk om dan naar huisarts te gaan. We hebben 2 katten. Lopen niet in huis maar hebben een eigen grote kamer en komen buiten. Maar constant begint die erover of ze al weg zijn. Maar daar ligt het niet alleen aan het speelt een stukje mee, maar dat is niet mn enige allergie. Zit er ook over te denken om een keer naar een allergie centrum of allergoloog, longarts te gaan maar dan heb ik toch echt een doorverwijzing nodig.

Reageren
    John (moderator)

je schreef:
    [quote]Voor allerlei dieren, pollen en huistofmijt. Katten en pollen is heel zwaar. waardes waren boven de 100[/quote] Je huisarts heeft natuurlijk wel een punt. En het speelt geen “stukje” mee met de waarden die zijn gemeten. Ik begrijp natuurlijk ook heel goed dat dit moeilijk is. Maar iedere arts zal je hetzelfde advies geven……..en dat is eigenlijk voor de hand liggend. Als je al weet dat je hyperallergisch bent voor katten, is het niet verstandig om katten te houden. Het is een beetje vreemd om naar artsen te gaan en te verwachten dat ze een oplossing hebben als je er zelf niets aan doet.
    Je kunt een verwijzing vragen voor de longarts. Die kan een uitgebreide allergietest doen. Er zijn ook medicijnen beschikbaar. Maar als een oorzaak bekend is en je daar zelf iets aan kunt doen, zul je dat ook moeten doen.

Reageren
    Anoniem

Heb er ontzettend veel aan gedaan. Heb nu driekwart jaar al acupunctuur, al heel lang medicijnen, toen ik klein was immunotherapie gehad, medicijnen van de homeopaat Het is een hele tijd goed gegaan ook toen we de katten al hadden. Als er iets is dat echt helpt en we de katten kunnen houden kan ik daar gewoon naar zoeken.

Reageren
Reageer op: kunnen allergieën verergeren?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.