Wakker met opgezwollen ogen.

Hallo,

Ik ben sinds maandag op vakantie in Spanje en werd woensdagochtend wakker met opgezwollen ogen: mijn oogleden waren zo dik met vocht dat ze het zicht bijna blokkeerden en ook onder de ogen vochtophopingen. Verder was mijn onderlip drie keer zo dik als normaal.

Ik heb het eerst nog even aangekeken omdat ik voor de rest nergens last van had. Geen pijn, geen jeuk, geen koorts, ogen waren niet rood, enz. Hele dag met ijs op het gezicht in de hoop dat het een beetje zou wegtrekken.

Het werd wel minder, maar ging niet weg. 's Avonds toch maar even naar het ziekenhuis gereden hier en die zeiden dat het een allergische reactie was. Ik had die dag ervoor op het strand gelegen en in de zee gezwommen, maar voor de rest niets raars gedaan of gegeten. Had wel zonnenbrand op mijn gezicht gebruikt en 's avonds After Sun. Ik kreeg polaramine mee en dat moest ik om de 8 uur innemen.

Nu werd ik net wakker met hetzelfde opgezwollen gezicht. Voor de rest nergens last van; er zit gewoon overal vocht.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe lang zal het duren voordat ik verschil begin te merken met de polaramine? Ik heb nog nooit een allergische reactie gehad in mijn leven en kom al 15 jaar lang bijna jaarlijks in Spanje. Zal dit door de zon komen? Misschien door de zonnenbrand/After Sun? Ik heb gisteren de hele dag in de schaduw gezeten met een zak ijs op mijn gezicht, dus maak mij een beetje zorgen dat ik nu weer zo wakker word...

Alvast bedankt!

Mvg,

Valery

Reageren

Het zou inderdaad door de zonnebrand crème/olie/gel kunnen komen. Even niet meer gebruiken dus.
    Heb je wellicht schelpdieren gegeten?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Wakker met opgezwollen ogen.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe