- Pinguinyeti3 september 2013 om 22:29
Hallo allemaal,
Ik ben afgelopen vrijdag gestoken door een wesp, in mijn onderarm. Ik wist niet of ik allergisch er voor was, dus ik heb binnen 3 minuten het gif uitgezogen, en binnen 10 minuten een antihistamine tablet genomen. Ook heb ik het gelijk gekoeld om een zwelling tegen te gaan. In eerste instantie had ik alleen erg veel pijn, beetje duizelig, en heel erg veel uitslag, en niet alleen op de onderarm waar ik was gestoken, maar gewoon me benen, andere arm, en hele buik werd bedekt door klein rode bultjes.
Een paar uur later, kreeg ik opeens erg last van verwardheid, en had ik moeite met slikken en praten. Ik kwam niet meer uit me woorden, en halverwege de zin stopte ik met praten omdat ik erg verward was. Ik kon niet meer helder denken, en het leek gewoon echt alsof ik alzheimer had. Ook was me arm erg dik en nog steeds erg rood.
Nu ben ik bijna een week verder, en nog doet het vrij veel pijn, als ik hem lang gebruik moet ik hem op een gegeven moment echt omhoog houden, anders verga ik van de pijn. Ook is de zwelling nog niet weg, de zwelling begint bij mijn pols, en loopt tot mijn elleboog. Het is gewoon erg dik.
Ik heb wel gelezen dat de zwelling nog lang aan kan houden, maar is het ook normaal dat ik er nu nog steeds last van heb? En betekenen de klachten dat ik een allergie ervoor heb, of is het normaal na een wespensteek?
Alvast bedankt,
Groeten,
Pinguinyeti1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 september 2013 om 22:35Het lijkt erop dat je dus inderdaad allergisch bent voor het gif van de wesp. Je klachten zijn beduidend ernstiger dan normaal gesproken.
Welke antihistamine tablet heb je genomen?
Reageren
Het uitzuigen was in dit geval ook niet zo´n goed idee. Je krijgt dan toch nog wat van het gif binnen.