- medicijnkast23 juni 2013 om 20:00
Ik wil graag eens weten of als je hooikoorts krijgt dat je dan oogdruppels,neusspray, anti allergiepillen inhaler, en codeine fosfaat tegelijk moet gebruiken? Want dit kreeg me zus allemaal voorgeschreven. Maar ik vind wel heel veel want ik heb zelf al sinds me jeugd hooikoorts/allergie en kreeg vroeger alleen injecties en tegenwoordig slik ik maar 1 pil per dag als het nodig is.
Dus is dit allemaal nodig want lijkt me als je pillen goed werken je niet extra oogdruppels, en neusspray nodig hebt. Maar ja ik ben geen dokter.Maar wel al 31jaar allergiepatient.2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juni 2013 om 21:01Het is inderdaad een hele lijst met geneesmiddelen. Ik neem aan dat de arts hier toch over nagedacht heeft.
Reageren
Helaas werken middelen niet altijd bij iedereen even goed.
Ikzelf gebruik ook pillen, inhaler en neusspray. Als mijn hoestbuien heel erg zijn heb ik voor de nacht ook nog codeïne. Ik moet wel erbij zeggen dat ik tot nu toe nog niet alle 4 tegelijk heb moeten gebruiken. Ik start ´s morgen met de pil en de neusspray en door de dag indien nodig de inhaler. ´s avonds nog eens de neusspray en de inhaler voor de nacht. Een van de middelen alleen, heeft voor mij onvoldoende werking.Klaproos23 juni 2013 om 21:10Ik ben ook allergisch, en soms is het wel nodig om al deze medicijnen tegelijk te nemen, maar zoals Tandor al schreef, zal de (huis/long/behandelend) arts daar heus wel over hebben nagedacht. Lees zelf ook de bijsluiters, les één. Ik neem ‘s-morgens medicijnen (Singulair 10/Spiriva/Seretide 250) en indien nodig Ventolin en als ik verkouden ben Nasonex of Allergodil. Seretide wordt niet meer vergoed, dus gebruik ik niet meer, en in overleg met mijn longarts waar ik 2x per jaar op controle ben, is besloten dat ik dat niet meer hoef te gebruiken.
Reageren
Mijn advies is dus; praat met je arts en alsjeblieft, lees de bijsluiters! Het is jouw lichaam.