Zoeken Vraag het forum

Ben ik allergisch voor (groene) appels?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben sinds kort een verband gaan zien tussen het eten van groene appels en hoofdpijn krijgen. Het klinkt misschien raar maar elke keer nadat ik een appel eet (vooral groene) krijg ik een irritante hoofdpijn, het is niet ernstig maar wel vervelend. Ben ik dan allergisch voor appels of is het iets anders? Met of zonder schil maakt geen verschil en ik was de appel ook goed.

5 reacties
    Reageren
    Pleun

Grappig, ik ervaar exact hetzelfde met groene appels. En kauwgom en lolly’s met appelsmaak. Gek genoeg geen last met appelmoes of appelsap…

Reageren
    Anoniem

Appelmoes heb ik ook nooit last mee gehad! Snoep met appelsmaak heb ik nooit op gelet. Maar de symptonen van appelallergie zijn meer opzwellingen in de keel en mond e.d en daar heb ik geen last van. Dus ik ben benieuwd wat het is.

Reageren
    Pleun

Ik ben allergisch voor kiwi’s. Dan krijg ik echt een dikke tong, vervelend extra speekselaanmaak en jeuk in de mond. Met (groene) appel alleen jeuk. Ik weet de oorzaak ook niet, maar houd er wel rekening mee.

Groetjes Pleuntje

Reageren
    John (moderator)

Het zijn inderdaad allergische reacties.
    Niets aan te doen. Je kunt er natuurlijk wel zelf rekening mee houden.
    Je kunt bij de huisarts een verwijzing vragen voor een allergietest. Dan weet je voor welke stoffen je allergisch bent.

Reageren
    MyrtheLT

Ik denk niet je er allergische voor bent. Allergie bestaat eigenlijk niet uit hoofdpijn. Zou het door het zuren kunnen komen van de appels zelf?

Reageren
Reageer op: Ben ik allergisch voor (groene) appels?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.