- Anoniem26 mei 2013 om 15:29
Ik ben sinds kort een verband gaan zien tussen het eten van groene appels en hoofdpijn krijgen. Het klinkt misschien raar maar elke keer nadat ik een appel eet (vooral groene) krijg ik een irritante hoofdpijn, het is niet ernstig maar wel vervelend. Ben ik dan allergisch voor appels of is het iets anders? Met of zonder schil maakt geen verschil en ik was de appel ook goed.
5 reactiesReagerenPleun26 mei 2013 om 15:36Grappig, ik ervaar exact hetzelfde met groene appels. En kauwgom en lolly’s met appelsmaak. Gek genoeg geen last met appelmoes of appelsap…
ReagerenAnoniem26 mei 2013 om 15:41Appelmoes heb ik ook nooit last mee gehad! Snoep met appelsmaak heb ik nooit op gelet. Maar de symptonen van appelallergie zijn meer opzwellingen in de keel en mond e.d en daar heb ik geen last van. Dus ik ben benieuwd wat het is.
ReagerenPleun26 mei 2013 om 15:46Ik ben allergisch voor kiwi’s. Dan krijg ik echt een dikke tong, vervelend extra speekselaanmaak en jeuk in de mond. Met (groene) appel alleen jeuk. Ik weet de oorzaak ook niet, maar houd er wel rekening mee.
Groetjes Pleuntje
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2013 om 19:28Het zijn inderdaad allergische reacties.
Reageren
Niets aan te doen. Je kunt er natuurlijk wel zelf rekening mee houden.
Je kunt bij de huisarts een verwijzing vragen voor een allergietest. Dan weet je voor welke stoffen je allergisch bent.MyrtheLT31 mei 2013 om 18:46Ik denk niet je er allergische voor bent. Allergie bestaat eigenlijk niet uit hoofdpijn. Zou het door het zuren kunnen komen van de appels zelf?
Reageren