- M.A.29 augustus 2011 om 12:36
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem. Ik ben nu 19 jaar en een aantal jaren terug is er met een bloedonderzoek vastgesteld dat ik allergisch ben voor fruit (o.a. steenvruchten) Mijn actie hierop was om zoveel mogelijk van het fruit waar ik allergisch voor ben te vermijden. Heb geregeld de Santana appel geprobeerd met vaak een goed resultaat.
Helaas merk ik dat ik tegenwoordig sneller en een meer hevige reactie krijg op groente/fruit waar ik voorheen geen reactie op kreeg. Denk hierbij aan mandarijnen, worteltjes (ongekookt), tomaat, rozijnen en zelf de Santana appel. Ik vind dit echt erg vervelend want het weerhoud mij ervan om groente en fruit tussendoor te eten.
Nu vroeg ik mij af of hier een oplossing voor is? Bestaat er niet iets van een ‘anti-allergie pil’ tegen fruitallergie? Want om simpelweg het groente en fruit te vermijden vind ik niet zo’n slim idee aangezien ik dan nauwelijks nog van deze voedingsmiddelen binnen krijg.
Ik heb ook gedacht aan vitaminepillen als Davitamon of Centrum… hoe denken jullie hierover? Zou dit een goede vervanging zijn of is het eten van praktisch [b]geen[/b] fruit en (ongekookte) groente als tussendoortje zo’n ramp nog niet?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
3 reactiesReagerenhaagje9 september 2011 om 17:56ik heb de vorige week een test gedaan in het ziekenhuis.
Reageren
fructose intollerantietest (Blaastest) kreeg gelijk buikpijn en diaree.
je krijg dan een drankje van fruitsuiker en dan moet je om het half blazen.terwijl ik 53 jr oud ben.
IK kan ook slecht tegen melkproducten en sperciebonen.daar krijg ik
allemaal darmklachten van.vanessa24 juni 2012 om 12:53hallo,
Reageren
ik ben 33 jaar en ben al sinds mijn 13é van de één op de andere dag allergisch aan fruit, noten, sommige vissoorten, en bepaalde rauwe groenten,
het enige wat helpt is gewoonweg deze soorten vermijden, maar sinds een maand terug kan ik onverwacht terug aardbeien eten, maar dat is ook het enige wat ik uit de hele waslijst kan en mag eten; ik zou zeggen, blijf hopen dat het goedkomt en hopelijk op een dag kunnen we terug gezond fruit eten!!!
groetjesArvin de Wijze25 april 2019 om 17:01Ik vraag me af of die allergieën door het fruit komen of door het gif wat erop gespoten wordt. Ik vraag me ook af of hooikoorts door pollen komt of door fijnstof. Wie zal het zeggen?
Reageren