Zoeken Vraag het forum

Fruitallergie wordt steeds erger..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M.A.

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik ben nu 19 jaar en een aantal jaren terug is er met een bloedonderzoek vastgesteld dat ik allergisch ben voor fruit (o.a. steenvruchten) Mijn actie hierop was om zoveel mogelijk van het fruit waar ik allergisch voor ben te vermijden. Heb geregeld de Santana appel geprobeerd met vaak een goed resultaat.

Helaas merk ik dat ik tegenwoordig sneller en een meer hevige reactie krijg op groente/fruit waar ik voorheen geen reactie op kreeg. Denk hierbij aan mandarijnen, worteltjes (ongekookt), tomaat, rozijnen en zelf de Santana appel. Ik vind dit echt erg vervelend want het weerhoud mij ervan om groente en fruit tussendoor te eten.

Nu vroeg ik mij af of hier een oplossing voor is? Bestaat er niet iets van een ‘anti-allergie pil’ tegen fruitallergie? Want om simpelweg het groente en fruit te vermijden vind ik niet zo’n slim idee aangezien ik dan nauwelijks nog van deze voedingsmiddelen binnen krijg.

Ik heb ook gedacht aan vitaminepillen als Davitamon of Centrum… hoe denken jullie hierover? Zou dit een goede vervanging zijn of is het eten van praktisch [b]geen[/b] fruit en (ongekookte) groente als tussendoortje zo’n ramp nog niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

3 reacties
    Reageren
    haagje

ik heb de vorige week een test gedaan in het ziekenhuis.
    fructose intollerantietest (Blaastest) kreeg gelijk buikpijn en diaree.
    je krijg dan een drankje van fruitsuiker en dan moet je om het half blazen.terwijl ik 53 jr oud ben.
    IK kan ook slecht tegen melkproducten en sperciebonen.daar krijg ik
    allemaal darmklachten van.

Reageren
    vanessa

hallo,
    ik ben 33 jaar en ben al sinds mijn 13é van de één op de andere dag allergisch aan fruit, noten, sommige vissoorten, en bepaalde rauwe groenten,
    het enige wat helpt is gewoonweg deze soorten vermijden, maar sinds een maand terug kan ik onverwacht terug aardbeien eten, maar dat is ook het enige wat ik uit de hele waslijst kan en mag eten; ik zou zeggen, blijf hopen dat het goedkomt en hopelijk op een dag kunnen we terug gezond fruit eten!!!
    groetjes

Reageren
    Arvin de Wijze

Ik vraag me af of die allergieën door het fruit komen of door het gif wat erop gespoten wordt. Ik vraag me ook af of hooikoorts door pollen komt of door fijnstof. Wie zal het zeggen?

Reageren
Reageer op: Fruitallergie wordt steeds erger..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.