allergische reactie op amoxicilline

  • #1

    pas geleden had ik een flinke oorontsteking waarvoor ik amoxicilline kreeg voorgeschreven na 2 dagen 3xdd dit gebruikt te hebben kreeg ik overal op mijn lijf vreselijke jeukende galbulten een opgezwollen keel en gezicht ook slokdarm en maag waren pijnlijk, een flinke allergische reactie dus.
    na 2 weken 4 tabl aerius en 4 tabl xyzal per dag en de eerste 3 dagen 60 mg prednisolon was ik eindelijk van mijn klachten af.

    nu zit ik in een situatie dat ik w.s. toch een (andere) a.b. kuur nodig zal hebben.

    ik ben heel benieuwd of er nog meer mensen met deze ervaring zijn en of ze dan ook op die andere kuur allergisch reageerde of dat het wel goed ging

    ik vind het n.l. best een angstig idee weer aan een kuur te moeten beginnen.

    Reactie
    #2

    Deze vraag is al een aantal maal eerder gesteld. Zoek maar eens op deze website.

    Of kijk hier:

    http://www.dokter.nl/forum/Allergie/196701-allergische-reactie-amoxicilline.html

    En hier: http://www.dokter.nl/forum/Allergie/196881-allergische-reactie-amoxicilline.html

    http://www.dokter.nl/forum/Allergie/

    Reactie
    #3

    hoi Yoram,

    volgens mij is mijn vraag toch weer heel anders dan degene waarnaar jij verwijs..

    gr ilonka

    Reactie
Reageer op: allergische reactie op amoxicilline
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief