Zoeken Vraag het forum

Sperma-allergie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jane Doe

Al enige tijd heb ik herhaaldelijk last van schimmel-infectie-achtige klachten na de seks. Ik ben heel vaak behandeld tegen schimmelinfecties met veel verschillende vormen van medicatie, therapie etc maar tot op heden zonder resultaat. Inmiddels denken de Gyneacoloog, huisarts en ik alle drie aan een sperma-allergie. Zolang we namelijk een condoom gebruiken is er niets aan de hand, één keer zonder en het is direct mis. Ook op de huid is er direct een reactie.

De Gyneacoloog heeft echter geen idee meer hoe nu verder. Hij heeft mij doorverwezen naar een Allergoloog, maar de vraag is nu; waar kan ik het beste terecht? Zijn er hier mensen met ervaring met een sperma-allergie en de behandeling daarvan? Ik heb onderzoeken gelezen waarin wordt verteld over een succesvolle desensibilisatie behandeling, maar ik ben vooral benieuwd welk ziekenhuis eventueel bekend is met deze allergie en behandeling. Wat ik nu vooral zie en lees is dat de meeste ziekenhuizen mensen met een allergie doorverwijzen naar bijvoorbeeld een longarts, kno-arts of dermatoloog, afhankelijk van de soort allergie. Ik ben alleen bang dat ik daar wellicht niet geheel op de juiste plek ben.

Is er iemand die advies kan geven?

8 reacties
    Reageren
    Catootje

Weet niet of je de pil gebruikt. Die verandert je vaginale milieu en doet nog veel meer kwalijks met je lichaam. Medicijnen doen niks aan de oorzaken van een schimmelinfectie; die ontstaat ook in je darmen. Beter dus aan je hele gezondheid werken. Bovendien ontregelen medicijnen veel in je lichaam.

Reageren
    John (moderator)

Keel Neus Oren en longen zijn het dus niet. Dus niet naar de KNO-arts of de longarts. Een allergoloog is toch het meest voor de hand liggend.

Reageren
    Jane Doe

@catootje, ik ben niet aan de pil, darmonderzoeken zijn ook gedaan, kneepjes gezet ook daar kwam niets uit. Glutenintolerantie is getest, negatief. Uit voorzorg toch zeker 6 maanden volledig geskipt uit dieet, geen resultaat. Draag alleen katoenen ondergoed, was dat op 90 graden. Draag katoenen tampons en zelfs zonder tampons geprobeerd. 6 maanden lang alle suikers vermeden, alle zuivel en zelfs 2 klysma’s ondergaan.

Ik denk dat we veilig kunnen zeggen dat op dat vlak alles is geprobeerd.

@john; wellicht had ik mijn vraag nog concreter moeten maken. Welk ziekenhuis kan ik hiervoor het best benaderen? Er zijn maar weinig echte allergologie-poli’s in NL. Ik weet dat er in principe behandelingen mogelijk zijn, of ze aanslaan is een tweede natuurlijk maar ze zijn er. Echter omdat het zo zeldzaam is en vaak niet als zodanig wordt gesignaleerd is er, ook onder doktoren, niet zo veel kennis. Ik zou dus graag ergens terecht komen waar ze evt bekend zijn met deze klachten..

Reageren
    John (moderator)

Academisch Ziekenhuis, afd. Dermatologie en Allergologie, Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht.
    Mw.A.T.Dijkstra, assistent-geneeskundige; mw.prof.dr.C.A.F.M.Bruijnzeel-Koomen, dermatoloog.

https://www.ntvg.nl/artikelen/allergie-voor-humaan-semen/volledig

Reageren
    Mies15

Hoi Jane,

Ben benieuwd of je verder gekomen bent met bovenstaand. Ik ben zelf ook allergisch. Zou graag in contact komen anders! Groetjes 🙂

Reageren
    Romy

Hallo,
    Is je partner ook behandeld voor schimmelinfectie? Ook al heeft hij geen klachten kan hij wel jou telkens besmetten.
    Groetjes

Reageren
    Molly

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe vriend en elke keer na het vrijen heb ik enorme kast branderig gevoel en pijnlijke baarmoederhals.
    Baarmoederhals is een reconstructie na verwijderen baarmoeder en hals. Nooit voorheen problemen gehad.
    Ikzelf ben para allergisch maar behielp me met medicatie.
    Mijn vriend durft af en toe cannabis roken.
    Mijn vraag kan het zijn dat ik enkel met hem deze klachten heb door zijn cannabis gebruik ?
    Dat zit in het bloed maar denkt toch ook in de sperma.
    Ik heb contact allergie, voedselallergie en aan sommige medicatie ook allergie.

Reageren
    John (moderator)

Dat zal met de cannabis niets te maken hebben.

Reageren
Reageer op: Sperma-allergie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.