- D199424 december 2019 om 07:57
2 jaar geleden heb ik een relatie gekregen. We deden het zonder condoom en ik had steeds terugkerende schimmelinfecties (ook na behandelingen) dus besloten we na een jaar eens met condoom te vrijen.
Sindsdien had ik nooit meer een schimmelinfectie.
Nu wilde we het laatst weer zonder condoom doen om te kijken of het weer terug zou komen. En ja hoor, mijn vriend is 1 keer in mij klaargekomen en ik voel het alweer jeuken.
Dus met andere woorden, ik kan niet tegen zijn sperma. Verder heb ik geen sperma allergie aangezien ik de eerste dagen geen last heb, het komt altijd 3 tot 5 dagen later. Na de seks maak ik het altijd even goed schoon met een washand etc. Dus ik begrijp het niet.
Daarnaast heb ik voorheen regelmatig vriendjes gehad waarbij ik het zonder condoom heb gedaan en bij hen had ik nóóit last van schimmelinfecties. Het is pas gekomen sinds ik iets met hem heb.
Een heel leven alleen met condoom vrijen om deze reden lijkt me vreselijk.
Hij heeft dit zelf trouwens niet bij zijn ex gehad. Dus het is echt onze combinatie? Kan zijn sperma onderzocht worden en mijn vagina om deze reden? Ik wil toch op gegeven moment zwanger worden. Ik ben bang dat dat straks niet kan of mijn lichaam het afstoot? Of dat ik maanden met een schimmelinfectie loop (ondanks behandelingen). Vind dit zo’n raar iets..
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 december 2019 om 19:04Als je een schimmelinfectie krijgt betekend dat niet dat je allergisch bent voor zijn sperma. Ga met de klachten naar de gynaecoloog
ReagerenD199424 december 2019 om 21:44Ga er ook een afspraak voor maken, wij beiden trouwens. Maar vooralsnog is het heel vreemd dat zodra we het met condoom doen ik een jaar lang geen last heb, en zodra we het zonder doen het meteen weer ontstaat. Dat is een reactie.
ReagerenCatootje25 december 2019 om 15:44Weet niet of je de pil gebruikt: die bevordert candidagroei en verandert je vaginale milieu. Hoe langer je de pil slikt, hoe meer klachten je kan krijgen. De pil bevordert ook oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen.
Reageren