Defensine 2

Iga en defensine 2 geven aan dat er een virus, parasiet of bacteriële infectie is. Maar weet niet als dit ook geld voor allergieen. Ik heb extreme klachten en verdwijnen ook weer maar er blijft dan lichte pijn aanwezig en heb een flinke vermagering. Als me ontlasting extreem slecht is dan krijg ik ook vermoeidheid en spier en gewrichtsklachten. De pijn is niet te harden. Na een dag of 2 gaan de klachten en slechte ontlasting weer weg. Maar na 7 maanden met deze klachten rond gelopen te hebben blijven bepaalde symtomen bestaan. Ik ben nu via de cz aan het zorgen dat ik word door gestuurd naar een academisch ziekenhuis aangezien niemand me kan vertellen wat er met me aan de hand is. Organen zijn getest, darmen zijn na gekeken, me bloed meerdere malen, Maag is na gekeken. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is een allergie test. Daarom deze vraag voor u als een hoge iga en defensine 2 een reactie kunnen zijn van een voedsel allergie.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Reageren

Beta-defensine-2 is een natuurlijke ontstekingsremmende stof die vrijkomt bij een infectie. Beta-defensine-2 wordt alleen door het slijmvlies van de dikke darm geproduceerd en toename duidt dus specifiek op een aandoening van de dikke darm. De test kan helpen bepalen of de ziekte van Crohn – die in de dikke en de dunne darm kan voorkomen – de dikke darm heeft aangetast. Daarnaast is beta-defensine-2 bijna altijd verhoogd bij besmetting met de parasiet Dientamoeba fragilis.

Reageren

Dit dacht ik inderdaad ook maar helaas is dit er nu niet uitgekomen. Wat kunnen mogelijk amdere oorzaken zijn?

Reageren

Het zou dan eventueel een probleem met je immuunsysteem kunnen zijn,maar da zal dan verder onderzocht moeten worden

Reageren

Bij wat voor arts zou ik dit het beste kunnen laten onderzoeken?

Reageren

Een internist/endocrinoloog

Reageren

hallo Tandor,

nu de laatste 2 weken ervaar ik ook zeer pijnlijke lage rugpijn weinig gevoel in benen en armen (waardoor lopen mooizaam gaat) zenuwpijn, hoofdpijn vooral achter het hoofd en al maanden spierpijn die niet meer over gaat.Een aantal dagen geleden ben ik een stukje gaan joggen na een paar minuten werden mijn voeten extreem heet en gevoelloos. Daarbij was er ook geen samentrekking van de spieren. Die avond verging ik van de pijn en kan sinds dien nog slechter lopen. Nu volgende week word ik doorverwezen naar een internist. Kan het zijn door de infectie waar het 7 maanden geleden mee begon of kan het ook komen door een slechte opname van vitamine en mineralen zoals b12? Of duurt een b12 te kort nog veel langer voor het zich ontwikkeld maak me toch wel zorgen om deze ontwikkeling aangezien dit niet normaal is voor mijn leeftijd van 24.

Reageren

dat is een vraag die ik zo helaas ook niet kan beantwoorden... je B12 zou getest moeten worden.. Het zou kunnen zijn, dat wanneer je een gastritis hebt, je B12 niet meer goed wordt opgenomen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Defensine 2

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe