Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Puk

@ bassie graag gedaan

MJ

@koekjes Ik kreeg 2 weken nadat ik betaald heb de brief met verwijzing om afspraak te maken. Duurde uiteindelijk nog meer als een maand voordat ik terecht kon.

@Puk Ik zou ook denken van wel. Maar in dit geval kan ook de gedachte zijn dat als je geen katers heb je tolerant bent en dat is ook niet altijd goed. Je moet bij deze onderzoeken soms echt andersom denken.

Vragen waren o.a. wat ik die dag gedronken had, hoe laat ik was begonnen, wanneer en wat ik gemiddeld normaal drink. Was ook nog een vraag wat normaal mijn plan is als ik ga drinken. En dan dat standaard vragen lijstje of je problemen ervaart door alcohol. Dat was het ook wel

Reageren
    Koekjes

@mj

Ik ben een vrouw van 23 en heb nooit eerder eerder problemen gehad of zelfs een boete ontvangen. Denk je dat de rechter dit meeneemt ?

op mijn cbr staat dat ik alleen een onderzoek moet doen maar heb 1.9 geprikt. Kan de cursus nog later erbij komen? En als je het onderzoek goed afrond neemt de revhter dit mee in zijn beslissing?

Reageren
    Bassie

@koekjes, 1.9 geprikt?

Reageren
    Koekjes

@bassie

ja 1,9 in bloed promille. Heb net brief ontvangen van cbr toevallig over het onderzoek.

Hoe groot is de kans dat je het onderzoek haalt als je af en toe naar een terras gaat met vriendinnen en verder eigenlijk niet drinkt ?

Reageren
    Piet

@ koekjes dat gelooft de psychiater niet dan krijg je onderrapportage want met dat promille drink je vaker gewoon zegge 2 of 3 x pm 4 wijntjes op zaterdag en dit was je uitschieter en dat je er goed ziek van bent en niet meer drinkt door de schrik en echt geen druppel meer anders val je door de mand

Reageren
    Puk

@ mj was ook echt dronken en niet lekker tijdens de aanhouding maar normaal ga ik niet zo ver wat een ellende ook ik ga het zo ook vertellen dat ik misselijk was en normaal 4 wijn drink in het weekend en na de aanhouding niet meer ben zo geschrokken😔

Reageren
    Koekjes

@piet

Maar zovaak en zoveel drink ik niet misschien 1 x per 6 weken 1,5 fles wijn op een terras.

Helpt het om een advocaat te nemen om je voor te bereiden op jet onderzoek

Reageren
    Puk

Een advocaat had ik maar heb die weg gedaan zou me 2000 euro kosten

Het komt zoals het komt gewoon de waarheid vertellen

Reageren
    Piet

@ koekjes 1.5 fles wijn op het terras in 1x dat zien ze als bingedrinker en daarbij je hebt ook de winter

Reageren
    Koekjes

@piet

bedoel meer in de zomer of in vakanties. En als ik dan rond 8 uur savonds naar het terras ga en daarna uit ga en 4 uur sochtends terug ben en dan in die tijd 1,5 fles drink…

Wat raden jullie mij aan? Advocaat nemen voor €150 om mij “voor te bereiden” of zelf gwn eerlijk erin gaan. Ben 23 heb een stabiel leven met alles erop en eraan dit was gewoon een grote fout

Reageren
    Puk

Voor 150 euro zou ik de advocaat nemen daar heb je geluk mee dat dat zo weinig is

Reageren
    Koekjes

@puk

Dan neem ik die advocaat.
    Heb jij je onderzoek al gehaald? En wat was je situatie?

Reageren
    Puk

@ koekjes nee helaas 23 sept aangehouden 2 promille gelukkig geen ongeval gehad

Ik heb 8 dec de 1297 betaald en kan weken duren voordat je de oproep krijgt zei het cbr zojuist

Dus afwachten

Reageren
    Puk

@ koekjes wanneet ben jij aangehouden

Ik drink al bijna 3 maanden niks meer

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.