Zoeken Vraag het forum

Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Koekjes

@puk

Ik was 29 okrober aangehouden
    5 december alles betaald en vandaag brief gekregen dat ik het onderzoek kan inplannen.

Puk

Dat is snel ik wacht al 3 maanden 8 dec alles betaald

Reageren
    Puk

Hoop dat je het haalt in 1 x 🙏

Reageren
    Bassie

Dat is idd snel, ik 8 oktober en nog helemaal niets gehoord behalve dan van de ovj 8 maanden rijbewijs kwijt.

Reageren
    Puk

@ bassie is miss ook niet erg langer wachten ivm bloedwaardes 😉 die moeten straks top zijn na 4 maande miss 5 niet drinken 🙏

Reageren
    Bassie

Die zijn staks weer als een joggie😁

Reageren
    Puk

@bassie wat is joggie 🤣🤣🤣

Reageren
    Puk

Ohh snap het al 🤣 pfff even wennen die jonge mensen taal 😝

Reageren
    Bassie

🤣🤣

Reageren
    Joost

@koekjes

Je drinkt eigenlijk nooit… maar met 7-9 glazen alcohol op heb je nergens last van en kunt autorijden. En dat als beginnend bestuurder. En dan rij je 2 voertuigen total loss… je was gewoon dronken.

Houdt er maar rekening dat die EMA nog gaat komen wanneer je meer dan 0,5 promille hebt.

Daarnaast zou het ook nog kunnen zijn dat je voorlopig even geen rijbewijs meer  hebt.

Reageren
    Glaasje prik

@blauw
    Je zo ie zo inzage doen in je rapport omdat je toestemming moet geven tot doorzenden naar cbr.

@mj
    Ja ik ging ook met een kut gevoel de deur uit na dat onderzoek, dacht is dat alles.
    Ook gevoel van niet echt alles kunnen toelichten.

Vaak katers is dat je dan vaak te veel drinkt, dat heb je “natuurlijk nooit” (deze is wel beetje dubbel want een alholist krijgt juist minder snel een kater door gewenning)
    na de dag van de aanhouding had je een stevige kater omdat je dit “nooit” doet.

Had je na 2 promille geen kater = gewenning = alcoholmisbruik = 1e strafpunt.

Reageren
    Koekjes

@joost

waaruit maak jij op dat ik nergens last van had toen ik ging rijden? Hebben meerdere factoren meegespeeld waardoor ik mijzelf overschatte en dacht dat ik kon rijden wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn.

Reageren
    Koekjes

@puk @bassie

misschien ligt het aan waar je woont. Ik hoop dat jullie snel meer weten want de onzekerheid waar je in zit is slopend..

hopelijk snel (goed nieuws) voor jullie

Reageren
    Puk

@ koekjes jij hebt je rijbewijs terug gekregen van oovj dan is het cbr er snel bij denk ik zo

Ik niet heb hem daar gelaten zodat het van m’n rijontzegging afgaat

Reageren
    Koekje

@puk

ik kon dat niet kiezen. Binnen 10 dagen na invordering heeft het ovj mij een brief gestuurd dat mijn rijbewijs niet langer wordt ingehouden en gelijk naar het cbr wordt gestuurd.
    ik weet nu niet hoe verder met ovj en hoelang ik van hun krijg. Want alleen onderzoek bij cbr nu en verder helemaal geen info

Reageren
Reageer op: Wanneer is ALCOHOL uit je bloed? (CBR)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.