Zoeken Vraag het forum

Extreme spierspanning XTC

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste Forumbezoekers,

Mijn situatie is als volgt:

Ik ben een gezonde sportieve man van 27jaar oud. Ik heb nu een enkele keer (3X) XTC gebuikt op feesten en festivals. Mijn probleem is dat ik extreem veel last heb van de bekende spierspanning. Niet alleen mijn kaken staan al snel strak, maar het gaat zo na 90/120 minuten naar mijn handen die ik niet meer stil kan houden en weer wat later in de schouders en rug en zelfs af en toe in de benen. Ik sta letterlijk helemaal strak. Als ik rustig zit of lig is er niets aan de hand maar als ik ga staan krijg ik mijn handen nauwelijks boven mijn hoofd. Het lijkt elke keer erger te worden.

Ik ben een verantwoorde gebruiker, voor zover dat kan. Daarmee bedoel ik dat ik altijd zelf geteste pillen heb gebruikt, geen alcohol, wiet of andere combinaties en keurig elk uur 1 glas water drink en vitamine pillen slik de dag ervoor en erna.

Behalve het strak staan heb ik geen problemen, geen hartkloppingen, kater of andere bijzondere of buitengewone bijwerkingen.

De pillen waren zuiver mdma rond de 140mg, die ik 2x half met twee uur ertussen en 1 keer in geheel heb geslikt.

Tot zover de situatie, ik heb eigenlijk drie vragen:

1:Is het gevaarlijk of alleen vervelend voor mij? Kan bijvoorbeeld mijn hart of longen ook gaan stuipen?

2:Weet iemand waarom ik hier zoveel last van zou kunnen hebben?

3:Kan iemand mij helpen met het verminderen van de klachten?

Alvast dank voor alle hulp.

ps: Ik weet dat XTC slecht voor me is, toch zou ik het jammer vinden als ik die enkele keer het niet meer zou kunnen doen.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is een teken dat de dosis die je neemt te hoog is.
    Bij het slikken van een hoge doses (150 – 200mg) is de serotoninevoorraad in je hersenen snel opgebruikt. Hierdoor ontstaan lichamelijke beperkingen lichamelijke zoals een droge mond, gespannen spieren en tanden knarsen (speedy gevoel).
    Dit kan nogal gevolgen hebben. O.a. het serotonine syndroom.
    Bovendien is ook je hart een spier. En daar wil je geen spierspanning krijgen. De dosis die je gebruikt ligt daar dus ruim boven. Als ik goed heb geteld zit je op 280 mg.

Reageren
    Anoniem

Sorry, dat heb ik niet goed uitgelegd. Elke keer was het in totaal niet meer dan 140. 1x als geheel en 2x twee keer een halve.

Met zo veel lijkt niemand zo sterk daarop te reageren.

Reageren
    John (moderator)

Dat ligt er maar aan.
    Als je serotonine gehalte al laag is bijvoorbeeld is 140 mg te veel.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

Het zou kunnen dat je te weinig water drinkt. Een glas per uur is namelijk niet veel en daardoor kunnen je spieren ook stijver/ krampachtiger worden. Ik heb altijd een flesje bij me die we 1 x per halfuur vullen (ik deel hem samen met mijn vriend). Dus als je alleen bent kan je 1 x per uur hervulllen. Misschien dat eens proberen?

Drugs (xtc) is altijd slecht voor je, en heeft ook betrekkingen op je hart maar zolang je het reacreatief doet en het verantwoordelijk doet kan je dat gewoon blijven doen. Maar het heeft indd altijd betrekking op je hart! (En hersenen al helemaal natuurlijk ;))

Reageren
    Anoniempje

Beste
    Ik heb in mijn jongere jaren ook vaak xtc gebruikt. De pillen van toen zijn t niet meer. Ik begon toen echt met een kwartje. Op een gegeven moment halfje maar kreeg op een gegeven moment teveel last van snelle hartslag en paniek gevoel dus na 2 jaar gebruik nooit meer durven nemen. Ligt natuurlijk ook heel erg aan welke soort je slikt. Misschien is deze wel “goed” gekeurd maar minder geschikt voor jou zeg maar…. Probeer eens een ander soort. Ook medicatie heeft namelijk een heel andere werking op verschillende mensen. Daarbij lijkt me idd een glas water per uur niet zo veel. Hoe staat het met je magnesium gehalte? Strak heb ik zelf nooit gestaan wel veel mensen zo gezien. Denk idd de dosis te hoog voor je is. Ik reageer zelf ook altijd snel en heftig op medicijnen waar een ander dan meer van nodig heeft lig ik al plat.
    Ik zou toch ns nadenken over t gebruik want prettig lijkt me dit niet
    Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Er is niet zoiets als een goedkeuring voor drugs !

Reageren
    Anoniempje

Daarom deed ik “goed” ook tussen aanhalingstekens. Hij zei namelijk dat ze getest waren. Dat wil idd niet zeggen dat je er ook tegen kunt

Reageren
    John (moderator)

Hij zei namelijk dat ze getest waren. Als dat dan een mededeling van de dealer is kun je ook niks anders verwachten. Die gaat echt niet zeggen dat die rommel verkoopt

Reageren
Reageer op: Extreme spierspanning XTC
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.