- Anoniem2 januari 2016 om 01:20
Hallo allemaal,
Ik heb 2,5 maand geleden voor het eerst een xtc pil genomen ( een halve ) , maar ik heb nu nog steeds last van bepaalde dingen die ik vaker ben tegengekomen hier. Zoals angst/paniekaanvallen , druk op m’n borst , prop in me keel dus moeite met slikken , soms een lichte steek in m’n borstkast en eigenlijk al moeite met normaal ademen. Wat mij dus opviel was dat de meeste mensen die hierover klagen gebruiken met grotere mate en meer regelmaat, terwijl voor mij was dit eenmalig en een kleine hoeveelheid. Dus mijn vraag: Is dat normaal ook bij kleine hoeveelheden ? Of was dit toevallig een slechte pil/ m’n lichaam kon het niet aan etc. ? En moet ik naar de dokter of gaat dit vanzelf over?
Groetjes en alvast bedankt voor reageren5 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 januari 2016 om 10:10Het is heel goed mogelijk dat je niet tegen XTC kunt. Of een slechte pil, wie zal het zeggen…..I denk dat je door die pil bent gaan hyperventileren en daar nog steeds last van hebt.
Reageren
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem2 januari 2016 om 16:27Ja maar ik dacht dat hyperventilatie meer kwam omdat je ergens om strest en dan hyperventileert terwijl bij mij is het juist ik ga hyperventileren en daardoor krijg ik angstaanvallen. En ik was meer bang voor langdurige gevolgen zoals herseninfarct of hartstilstand..
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2016 om 16:34Er zijn meerdere oorzaken waardoor je kunt gaan hyperventileren. Een bad trip bijvoorbeeld maar ook drugs gebruikt zelf. Als dit gebeurt en je krijgt dan klachten door het hyperventileren, ontstaat er inderdaad angst. Dan ontstaat er een vicieuze cirkel.
ReagerenAnoniem2 januari 2016 om 17:49Aha , duidelijk. Uit de test bleek ook hyperventilatie met een hoge score, bedankt voor het antwoorden
ReagerenJohn (moderator)
2 januari 2016 om 18:18Voor de hyperventilatie zou je ademhalingsoefeningen kunnen doen. Dat is de meest effectieve manier. Je kunt oefeningen vinden in de columns over angst die ik heb geschreven. http://www.dokter.nl/dossiers/angsten
Je kunt ook naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen
Reageren