- Anoniem17 januari 2014 om 19:20
Ik ben een alcohollist, maar het is me gelukt om me te beperken tot 1 blikje bier per week.
(Een blikje is ongeveer 2 standaartglazen)
Normaal alcoholpercentage van 6%Nu zit ik een paar dagen aan de indometacine vanwegen hele heftige hoofdpijn…(dit spul is voorgeschreven door een neuroloog en het helpt ook gelukkig)
Nu toch een probleem.
Vanavond had ik een flinke mentale terugval naar de alcohol…zeer sterk aan lopen denken.
Na een uur toch maar de beslissing genomen om een bak sterke koffie te nemen.Ik drink vaker een bak sterke koffie.
Momenteel ben ik ook bezig om van de cola licht af te komen.
(Yep, kan je ook verslaafd aan raken)Ivm deze medicatie…is het wel goed om sterke koffie te drinken ipv de bier waar ik naar wil grijpen waarvan ik weet dat het niet goed voor me is.
Ja, ik heb hulp geprobeerd te zoeken maar dat ging niet omdat ik deed drinken vanwegen lichamelijke pijn.
Die lichamelijke pijn is dus gevonden..en nu hopelijk opgelost.
Kan hoge dosis cafeine kwaad ivm deze medicatie?
(Ik neem nu liever toch een bak koffie dan een paar blikken bier….medicatie en alcohol zijn geen goede combinatie….maar alcohol totaal opgeven kan ik niet….vandaar dat eene blikje per week wat de neuroloog ook van op de hoogte is)Kan iemand me aub advies geven?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 januari 2014 om 19:30Als het echt hele sterke koffie is zou je wat maagklachten kunnen krijgen. Maar als je het gewend te drinken (sterke koffie) zal dat zo’n vaart niet lopen. Het kan in principe geen kwaad.
ReagerenAnoniem17 januari 2014 om 19:48Hoi Tandor.
Dank je voor je hele snelle reactie.
Dan hoef ik me hier gelukkig geen zorgen over te maken.
Ik weet dat medicatie en alcohol geen goede combinatie zijn.
Maar als koffie niet zoveel problemen geeft, dan hou ik het liever even bij de koffie.Dank je.
Reageren