- Niels Zonnenbern27 juni 2013 om 13:03
Ik wil voor een vriend van me met ADHD een waterpijp kopen met steamstones (geen tabak, teer, nicotine) Nou is mijn vraag; Is het sowieso slecht voor je en is het extra slecht als je ADHD hebt i.v.m. de medicijnen?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juni 2013 om 18:33Of steam stones onschadelijk zijn is nog maar de vraag. Ze bevatten smaak en kleurstoffen. Onbekend is of dit werkelijk onschadelijk voor de gezondheid is.
Reageren
Sommige kleurstoffen kunnen negatieve uitwerkingen hebben voor mensen met ADHD.Niels Zonnenberg27 juni 2013 om 21:43Bedankt voor de snelle reactie! Kunnen die negatieve effecten zich ook voordoen bij bijvoorbeeld het eten van snoep met die kleurstof of komt het mede door de verhitting? En afgezien van de kleurstoffen is het “stomen” dus niet extra schadelijk voor mensen met adhd?
ReagerenJohn (moderator)
27 juni 2013 om 21:55Negatieve effecten kunnen zich ook voordoen bij het eten van voedingsmiddelen met bepaalde kleurstoffen. Smarties is een voorbeeld bij sommige patiënten.
Reageren
Het stomen op zich zal geen schadelijke gevolgen hebben voor de ADHD. Voor luchtwegen en longen weet ik dat niet.Niels Zonnenberg28 juni 2013 om 08:41Okee, dankuwel voor uw duidelijke uitleg.
Reageren