Zoeken Vraag het forum

Na 1,5 maand xtc nog steeds bijwerkingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • dromedaris

1,5 maand geleden had ik een half pilletje xtc genomen. Dit was nog maar de derde keer dat ik xtc nam en heb er bijna altijd al slechte ervaringen mee gehad, nl overgeven binnen het uur van inname. Deze keer was de bijwerking anders. Ik word nl. 75% van de nachten al badend in het zweet wakker. Normaalgezien neem ik pure mdma, dit heeft geen negatieve bijwerkingen bij mij (met uitzondering van een verschrikkelijke kater). Ik ben geen frequente gebruiker, mdma neem ik 1x per jaar, xtc was al 3 jaar geleden ofzo.

Mijn lichaam, matras, lakens zijn kletsnat. Dit gebeurt altijd rond 4-5uur, waardoor ik maar moeilijk terug in slaap val. Uitslapen zit er dus al lang niet meer in. Ik slaap vrij onrustig, maar dit is eigen aan mezelf. Ook ben ik van nature uit een vrij harde (snelle) zweter, in dit geval is het echter ongezien hard.

Kan het dat xtc nog zo’n lange tijd bijwerkingen heeft? En hoe lang gaat dit nog duren?

4 reacties
    Reageren
    calimero

Hoi, het lijkt mij geen gevolg te zijn van je mdma-gebruik. En btw, een xtc-tablet wordt natuurlijk ook verondersteld om mdma te bevatten. In de praktijk zal er misschien ook al eens amfetamines, caffeine ed inzitten. In ieder geval is de halfwaardetijd van mdma maar iets van 8u …

Aangezien je ook al zegt dat onrustig slapen eigen aan je is, lijkt de oorzaak me ergens anders te liggen. Ik zou je aanraden om een onderzoek bij de arts te laten doen …

Reageren
    Fee

Hyperventilatie? Wat is er werkelijk aan de hand?

Reageren
    dromedaris

Ok update:

Heb eindelijk mijn bloed laten trekken. Ik had het niet meer sinds dit bericht hier dus heb het dan ook gelaten voor wat het is. Paar nachten geleden heb ik het echter opnieuw gehad.

Heeft dus niks met de xtc te maken gehad. Blijkt dat ik klierkoorts en de ziekte van Lyme heb.

De klierkoorts is op zijn einde aan het lopen. De ziekte van Lyme zit ik in de eerste fase. 3 weken aan de antibiotica en klaar.

End of story 🙂 was wel even schrikken toen ik “lyme” hoorde, zag mezelf al verlamd. Gelukkig ben ik er op tijd bij!

Reageren
Reageer op: Na 1,5 maand xtc nog steeds bijwerkingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.