Zoeken Vraag het forum

slechte concentratie na xtc gebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo,

Ik ben 18 jaar en weeg 60 kg

Ik heb 2keer in mijn leven XTC gebruikt. in eind december 2011 en in eind maart..
    Na de laatste keer, in maart dus, heb ik last van slechte concentratie met name tijdens het leren. Ik merk dat ik een stuk wat ik moet leren, langer moet leren dan voor het gebruik.
    Komt dit omdat mijn serotonine voorraad nog niet optimaal is bij gevuld? Ik heb wel geen depressies verder, behalve 2 dagen na het gebruik…
    Gaat dit op den duur weg of is dit blijvende schade?
    Ook heb ik last van dat ik niet goed kan slapen. ik ga meestal rond 12 uur nar bed en lig tot 3-3:30 wel klaar wakker in bed alsof ik net een kop koffie op heb ofzo…

Kan iemand mij raad geven wat ik ermee moet?

mvg

1 reactie
    Reageren
    Arnie

Ik heb gister ook weer eens XTC gebruikt….. wat ik altijd doe de dag na xtc is vitamine C1000.. eventueel omega 3 visolie capsules … Multi vitamine en gezond eten en vooral NIET dieeten aangezien je elke gram 100% benut om je hersens weer in balans te krijgen… ook al eet je macdonalds!!! Op zon moment heeft je lichaam bij alles baat ook bij suikers.. koolhydraten en suikers maken weer snel serotonine aan + zonlicht… en ook niet achter de computer gaan zitten helpt erg.
    Neem eventueel nog wat 5-htp of tryptofaan de 3 dagen na xtc gebruik

Als je niet kan slapen koop wat Melatonine! Aangezien dit door serotonine wordt aangemaakt heb je hier een tekort aan omdat je al een tekort aan serotonine hebt!! een typisch gevalletje van het van domino stenen effect.

En ja je bent vaak 1-2 dagen depressief dat hoort er bij.

Blijven schade … nee.. het herstelt sowieso wel.. serotonine wisselt sowieso van dag tot dag en is nooit 100% stabiel.. mdma leegt het alleen wat zodat je met een tekort komt te zitten

Ik heb zelf wel 50x xtc gebruikt ofso.. maar als ik een boek van 400 paginas moet leren heb ik er geen enkel probleem mee

Reageren
Reageer op: slechte concentratie na xtc gebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.