- btt10 mei 2012 om 09:54
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat nicotine compleet uit het bloed is verdwenen. ik wil namelijk heel graag stoppen met
5 reactiesReagerenbtt10 mei 2012 om 09:56Nicotine is na ongeveer een week volledig uit je lijf verdwenen alleen de geestelijke afkick verschijnselen duren langer meer info op http://www.nietroken.org
Reageren13 jarig meisje10 mei 2012 om 11:15hoi
probeer dit eens erg handig je kunt hier zien na hoelang je weer heel erg verlangt naar een sigaret en nog veel meer andere dingen ik hoop dat ik je zo heb geholpen 🙂
http://www.stopzeker.nl/
Reageren
en daarna moet je op :
uw gezondheid na
klikken (bijna helemaal onderaan)Thotje10 mei 2012 om 14:39Hoi,
het maakt voor het afkicken niet zoveel uit of de nicotine uit je bloed gaat. het blijft namelijk in het teerlaagje dat je door roken hebt opgebouwd in je longen zitten. In het bloed kun je na 2 jaar nog aantonen of iemand heeft gerookt of niet (cotinine), dit wordt vaak gebruikt door verzekeringsmaatschappijen.
Kortom:
De halfwaardetijd van nicotine zegt niets over het afkicken, je moet het gewoon vol blijven houden, want je kunt tot wel een half jaar later nog ernstige verslavingsverschijnselen hebben.Succes met afkicken.
Reageren
Groetjes,
ThobiasPff25 januari 2018 om 11:01Nou thobiashoop dat meniet in de verslavingindustrie werkt. Je bent uitermatend goed in het naar beneden halen van motivatie, chapeau!
Reagerenbj25 mei 2018 om 11:48Niet alleen het beneden halen van de motivatie, het klopt ook nog niet eens! (2 a 3 dagen zoiets)
ReagerenFons22 juni 2026 om 20:01Stoppen met vapen is echt moeilijk en ik weet hoe lastig het kan zijn.
Wat ik wel heb begrepen inmiddels is dat roken niet alleen een verslaving is, maar vooral een patroon in ons gedrag. Blijkbaar is de echte nicotineverslaving al na 2 dagen voorbij? De bewustwording is dus ook belangrijk
Ik heb goede ervaringen gehad met …. Wat ik erg fijn vond, is dat je tijdens de behandeling gewoon mag doorroken. Dit haalde veel druk weg en maakte het voor mij een stuk makkelijker om vol te houden. Bovendien ben ik daarna geen kilo aangekomen, wat een enorme opluchting was.
Ik hoop dat mijn verhaal anderen kan helpen en motiveren om ook te stoppen met roken. Het is echt mogelijk en er zijn goede hulpmiddelen beschikbaar! Veel succes!
Reageren