Zoeken Vraag het forum

problemen door wiet/hasj roken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • roplapla

Ik ben pas 14 geworden, en blow ander half jaar.
    Het eerste half jaar 1 keer in de week, daarna een jaartje 2/3 keer op een dag en nu ben ik geminderd omdat het gewoon niet helemaal lekker loopt allemaal.

Ik weet dat het slecht voor me is en dat ik moet stoppen en dat het de problemen niet verandert.

Maar de drang om het steeds weer opnieuw te gebruiken is zo groot! Het komt niet eens door mijn vrienden want meestal haal ik het zelf. Mijn ouders wisten het wel maar ik heb gezegd dat ik gestopt ben. Ik dacht dat ik en zij er beter op zouden worden als we niet meer tegen elkaar zouden liegen maar dat is niet helemaal waar.
    (in het afgelopen jaar is er veel gebeurd)
    Ik ben ook van school af ik heb het vermoeden dat dat ook door het blowen komt.

Op mijn vorige school hebben ze me ook wel is professioneel willen helpen, daar heb ik nooit voor open gestaan. Ik weet niet waarom maar ik wilde toen niet stoppen ik zag de problemen niet, ik zag mezelf niet kapot gaan.
    1 keer heb ik een bad trip gehad, dit was na een half uur weer over en ik ben gewoon weer doorgegaan.

nu een half jaar na al die problemen blow ik nog 3/4 keer in de week (ik probeer het alleen in het weekend te doen, lukt niet altijd)
    Maar ik wil wel stoppen maar het lijkt wel onmogelijk
    als ik 1 of 2 dagen niet geblowd heb dan voel ik me net alsof ik boven mijn lichaam zweef.
    moeilijk te beschrijven maar alles lijkt nep, terwijl je wel weet dat het echt is. Dan ben ik die momenten gauw vergeten.

Bijvoorbeeld : op vakantie reden we door een heel mooi gebied, ik voelde me weer zo zweven ik wilde dit plekje onthouden het was zo mooi, maar als ik er nu aan terug denk kan ik niks meer herinneren hoe het eruitzag. Op dat moment weet je al dat je het niet goed opkan nemen en tot je door kan laten dringen. Dit soort momenten heb ik dus ook op school, op school ben ik ook zo moe! Ik ben helemaal gesloopt door die troep!

Als ik nu ga stoppen, hoelang zou ik hier last van krijgen?
    En hoe kan ik me zo voelen?

Ik hoop dat jullie reageren en me kunnen helpen
    Alvast bedankt,

Gr Roplapla

19 reacties
    Reageren
    Marijuana

Gewoon door blowen Lekker in weekend wiet je roken dat is altiidt beter Dan alcohol te gaan gebruiken . Maar probeer Niet iedere dag te roken .Ik Ben 50 jaar ennrook al 32 jaar wiet ik heb een zeer goed werk Geef leiding aan 612 medewerkers .

Reageren
    Pim

Wat een belachelijk dom en slecht advies: gewoon door blowen. Jij mag dan zeer goed werk hebben, aan je schrijffouten te tellen ben je nu volgens mij hartstikke stoned!

Reageren
    Ssht88

Stoppen is natuurlijk moeilijk: ik kan het weten maar probeer het steeds te minderen en daarna te stoppen je krijgt hier misschien een tot twee weken last van maar het lukt als je doorzet! Groeten van mij;)

Reageren
    michel

naar 18 jaar blowen vind ik het genoeg geweest.de weet is niet meer als vroeger.alleen maar gif wat je rookt.5 jaar geleden kon ik nog wat makkelijkker om te stoppen.al die bestrijdingsmiddellen.maken je kapot.weet is net als herowine.en het wort alleen maar erger.en het kost ook heel veel geld.de afcick verschijnsellen zijn niet normaal voor softdrugs.troep en nog is troep.

Reageren
    Charrow

Hallo,
    Ik ben ook al een tijdje wiet aan het roken, als ik het heb ook zo’n 2 a 3 keer per dag. Ik ben zelf ook niet oud, ben pas 17 geworden en rook nu al een jaar (met stop momementen omdat ik het niet altijd kan bekostigen). Ik vind het zelf ook heel moeilijk, en de reden waarom ik reageer op jou verhaal omdat ik mezelf er heel erg in terug ken. Ik wil eigenlijk ook niet stoppen met blowen omdat het mij een rustig gevoel geeft en het laat me eigenlijk dus ook een soort van zweven. Maar aan de andere kant vind ik mezelf te jong voor de troep en dan derbij, ik vind het gewoon slecht van mezelf. Ik was zelf een tijdje gestopt, alleen toen kwamen er problemen bij thuis en ben ik weer begonnen met een paar hijsjes. Dit is dus weer uitgelopen tot wekelijks zoiezo wel een jointje, en als ik dus heb meer. Het probleem bij mij is ook dat ik vaak niemand heb om het te halen, ik kan er wel aan komen maar het moet dus met een omweg. Aan de ene kant alleen maar goed, want als de coffeeshop dichtbij had geweest en ik kon het halen zou ik zeker weten dat ik misschien wel geld van m’n ouders zou hebben gestolen. & bij mij is het eigenlijk hetzelfde als bij jou; mijn ouders wisten het in het begin ook maar die denken nu ook dat ik ben gestopt. Wat ik het ergste vind van het gebruik is dat je jezelf niet meer kan bedwingen, de verslaving neemt de overhand en die zegt tegen jou dat je lichaam meer nodig heeft van die troep. Als ik geen wiet heb doe ik ook alles om weer in diezelfde roes te komen als ik heb met het wiet gebruik. Ik grijp dan naar een fles alcohol, of ga oppeens heftig pingen/msn’en of iemand toevallig wat wiet heeft. Ik weet niet meer wat ik moet doen. De tijd zal het wel leren denk ik. Groetjes.

Reageren
    roplapla

bedankt voor alle reacties, dat weet ik ook hoe het bij anderen speelt.
    Ik ben vanaf vandaag gestopt met roken, en hoop dat ik daardoor minder trek krijg in de cannabis.
    nog steeds blow ik even veel. Volgens mij gaat de trek met de tijd weg zoals al gezegd word.
    Maar het gebruik op zichzelf vind ik niet zo’n groot probleem, maar de problemen er omheen wel. Je komt toch op een heel ander pad.
    Ik raad iedereen af om het te gebruiken, ook al is het maar 1 keer om het te proberen. Je komt meteen in een hele andere wereld.
    na de softdrugs een tijdje gebruikt te hebben, kan ik heel moeilijk communiceren. Dan blijven ze zeggen dat het de leeftijd is(14)
    Maar ik ben veel geslotener geworden, ook al word ik nu professioneel geholpen, zij komen ook niet bij me naar binnen. En ik kan die knop niet omzetten..

Reageren
    Bieke

@Roplala, en alle anderen die weer echt willen leven en voelen: http://www.lievegoedzorggroep.nl/index.php?page=164

Reageren
    denise0031

ik ben nu 21 ik blow ook al vanaf mijn 12e
    ik rook iedere dag 5 jointjes
    nu ben ik aan het proberen te stoppen gewoon in een keer niks meer !!
    het is heel moeilijk ik ben humeurig ik ben gestrest ik zweet veel en ik mis gewoon het gevoel en de smaak in mijn mond
    maar ik weet dat ik sterker ben dan de wiet en dAt ik mezelf overwin
    ik kan alles aan dus ook stoppen met blowen
    en ook jij kan dat
    geloof in jezelf je zou merken dat de 1e 2 weken heel erg zwaar zijn maar op die momenten moet je denken dat je over een paar weken gewoon weer lekker in je vel zit
    als je eerlijk kan zijn tegenover jezelf dn kan je ook weer eerlijk zijn tegenover anderen
    het is de eerste paar weken zwaar maar vraag steun aan je vrienden en familie vraag of ze als jij het even moeilijk hebt er en positieve wending te geven het ligt in jou hAnden maar zonder de steun van de mensen die je lief zijn
    mar ga zelf naar de mensen toe als het even moelijk is
    het probleem zet zich langer voort als je door gaat terwijl het leven zo mooi kan zijn zonder en daar heb je maar een paar weken voor nodig !!

Reageren
    denise0031

zonder de steun van de mensen die je lief zijn is het moeilijk

Reageren
    Charrow

Heel veel succes met stoppen.
    5 jointjes per dag is wel erg veel.
    Ik zit eraan te denken om het voortaan alleen in het weekend te doen..
    Maar toch weet ik niet of dat wel zo goed is, want wie zegt dat het erbij blijft????

Reageren
    denise0031

ik kan je verzekeren dat het daar echt niet bij blijft je kan er beter vanaf blijven !!!

Reageren
    roplapla

Ik heb ook al geprobeerd om het alleen in de weekenden te doen, maar daar blijft het inderdaad niet bij. Je blijft er aan gewend dan en gaat je steeds meer verheugen op het weekend.

Reageren
    Ekster

Jullie houden jezelf voor de mal… Of je rookt, of je rookt niet. Een tussenweg bestaat niet. Echt niet. Nooit niet. Nimmer niet.

Of je blowt.
    Of je blowt NOOIT meer.

Punt.

Reageren
Reageer op: problemen door wiet/hasj roken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.