Zoeken Vraag het forum

Help afkickverschijnselen wiet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ikke

Hallo Allemaal,

Graag wil ik in contact komen met lotgenoten wat ook gestopt zijn met weed roken.
    Ik merk dat ik er enorm veel aan heb jullie ervaringen te lezen. Doordat ik de enigste ben in mijn vrienden groep wat is gestopt met blowen is het voor hun moeilijk te begrijpen wat ik door maak. Vandaar dat ik mijn verhaal hier kenbaar maak en hoop dat er mensen zijn wat net zoals mij een moeilijke tijd door maken.

Even in het kort ik blow sinds mijn 19de dagelijks(ben nu 28). Tussen door ben ik wel een gestopt geweest maar je kent het wel 1 tje kan ik wel roken want ik ben al zolang gestopt.
    Mooi niet wanneer je met een verslaving dealt kun je niet eentje roken of je moet al zo sterk zijn om dit wel te kunnen. Mij lukt dit echter niet eentje wordt al gauw meer. Het langste wat ik gestopt ben is 1 jaar en kan me herinneren dat de afkickverschijnselen lang niet zo erg waren als dat ik ze nu ervaar 🙁 Ik voelde me naar 1 week stukken beter!

Ik ben nu 25 dagen gestopt met blowen en het lijkt net alsof ik me maar niet beter ga voelen.

De eerste 2 weken sliep ik op zich wel goed maar wanneer ik wakker werd kwam ik mijn bed niet uit en had ik het gevoel alsof ik heel de nacht had wakker gelegen. Dit terwijl ik prima geslapen had.

Maar nu nog steeds voel me leeg van binnen. Heb mood swings en kan nauwelijks of niet meer genieten van dingen. Lachen kost mij moeite en heb het gevoel alsof ik in een soort van waas leef.  Ik kan gewoon niet meer gezellig doen. Voel me depressief en zie niks positiefs meer vind het leven maar kut dit terwijl ik een super leven heb. Heb alles netjes voor elkaar en een leuke vriendgroep. Maar ondanks dat blijft dat gevoel.
    Ik ben niet bekend met depressieve klachten ook niet in mijn verleden, en niemand in mijn familie kampt hier mee.
    Ik ben altijd vrolijk mijn motto is een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. En ik vind van mezelf dat ik een sterke persoonlijkheid heb ook toen ik niet blowde dat jaar! Nu voel ik me zo zwak!

Het lijkt alsof ik iets mis in mijn leven en vermoedelijk is dit het wiet roken. Het lijkt gewoon alsof ik totaal niet meer kan ontspannen.
    Ook heb ik altijd plezier gehad in mijn werk nu kost mij dit zoveel energie en ben er gewoon niet met mijn kop bij. Ook gezellig doen met mijn collega’s kost mij moeite!

Omdat ik gestopt ben toen de winter begon dacht ik eerst het is een winterdip maar denk toch steeds meer dat het komt doordat ik niet meer blow. Om mijn dip te ontlopen ben ik op vakantie gegaan maar ook dit hielp niet ik kon niet eens echt genieten zoals ik normaal geniet van mijn vakantie wanneer ik natuurlijk ook niet kon blowen. Denk heb een gebrek aan vitamine D wat een winterdip kan veroorzaken.

Herkend iemand deze klachten en kan iemand mij vertellen hoelang dit duurt. Ik wordt er namelijk zo zwaar moedig van dat ik bijna denk ga toch weer lekker blowen! Gewoon om mij weer beter te gaan voelen het is niet eens dat ik er trek in heb maar gewoon om mij weer blij te voelen.
    Ik wil me niet zo ongelukkig voelen als dat ik me nu voel hier zakt me echt de moed van in de schoenen 🙁 En ook weet ik dat wanneer ik weer begin en er dan weer mee stop het steeds zwaarder gaat worden.

Het lijkt wel alsof het naar iedere stop poging steeds zwaarder gaat worden!
    De wiet van tegenwoordig is ook zo sterk geworden en met al die rotzooi wat er bij toegevoegd wordt!

Je denkt altijd wiet is onschuldig daar kun je niet zo verslaafd aan raken als aan hard drugs maar niks is minder waar 🙁

Graag zou ik met mensen in contact willen komen wat ook aan het stoppen zijn en hun ervaringen willen delen. Dit geeft mij moed om door te zetten en ik hoop dat er licht is aan het eind van de tunnel.

Ik heb veel gehad aan de topic gestopt met blowen maar helaas is dit forum niet meer actief vandaar dat ik een nieuwe ben begonnen.

Groetjes

Reageer op: Help afkickverschijnselen wiet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.