- LOLNAAB5 juni 2012 om 21:33
Hoi,
Ik ga het toch eens vragen. Ik heb hier aardig wat topics gelezen maar blijf toch met het idee zitten dat er iets anders gebeurd.
Ik ben 28 en ik rook echt al jaren aan een stuk elke dag joints. Meerdere… Ik rook het eigenlijk enkel voor mijn muziek. Het speelt heerlijk (ook als je het opneemt en terug luistert 🙂 ) en het leren van muziek is veel makkelijker. Improviseren kan ik gewoonweg niet zonder geblowd te hebben.
Ik heb eigenlijk een normaal leven.. Ik werk fulltime, heb 3 hobby’s, ben vrijwilliger.. ga op stap.. onderneem.. Ik zit zeker niet thuis.. daar word ik paranoia van …
Ik heb ook geen problemen in mijn leven.. geen schulden, geen wankelende baan.. alles loopt op rolletjes.
Toch is het genoeg geweest. Ik ga het vreselijk missen, maar het is voorbij. Ik wil het niet meer doen.
Nu ga ik met regelmaat naar het buitenland voor 1 of 2 weken. Daar blow ik niet. nooit niet! Dit is een regel.. die ik vasthoud om niet ergens in een vreselijke bajes te belanden… Ik heb dan nooit moeite met “niet” blowen. Ik heb geen trillingen, angst, zweten… niks. Ik hoef dan ook niet elke minuut aan wiet te denken. Als ik in de 2 weken 1 keer aan wiet denk is het veel.
Toch heb ik telkens als ik hier, thuis stop met blowen een gevoel wat ik het beste kan beschrijven als een mengeling tussen onmacht, angst en koorts.
Je zit op de bank, en binnen wat seconden lijkt het net alsof er geen morgen meer is. Echt angst kan ik het niet noemen, aangezien ik het rationaliseren. Dus ik ben me dan bewust van het gevoel, en manage het tot normaal. 10 minuten later is het weg.
Nu ook.. spontaan onder het typen..
De vraag:
Denken jullie dat dit een afkick verschijnsel is,
of
Denk jullie dat ik deze angst altijd heb gehad omdat ik nog iets niet heb gedaan wat ik graag wil doen, en dat het nu naar boven komt omdat ik niet meer blow. Ik heb het dus altijd weggeblowd…Beetje moeilijk natuurlijk.. Maar als er mensen zijn die dit kennen en het ook kunnen rationaliseren dan hoor ik het graag.
1 reactieReagerenHarrie6 juni 2012 om 20:24Hoi Lolnaab.
Reageren
Ik heb nooit canabis gebruikt want ik werd er misselijk van. Wel heb ik (3 jaar) iedere dag coke gebruikt en speed.
Ik denk dat je een tekort aan serotonine hebt dat op een of andere manier wordt aangevuld door blowen.
Het gevoel van onmacht, angst is kenmerkend voor mensen met een depressief karakter, m.a.w. je serotonine huishouding is niet zoals het hoort te zijn.
Ga alsjeblieft naar een psychiater (of huisarts) en laat je een serotonine-heropname-remmer voorschrijven.
Je zult zien dat dat je zal helpen.
Ik hoor wel van je,
Groetjes, Harrie