Mijn vriend is na heel wat jaartjes toch eindelijk gestopt met blowen sinds gister. Hij heeft erg last van slapeloze nachten als hij stopt en ik heb voorgesteld om iets homeopatisch te halen waardoor hij rustiger wordt en makkelijker in slaap valt.
Is dit verstandig om te halen? En wat kan ik dan het beste halen?
Van VSM heb je Dormiplant Dragees
[i]Dormiplant dragees is een plantaardig middel op basis van een extract van Valeriana officinalis (valeriaan) en Melissa officinalis (citroenmelisse) dat gebruikt kan worden ter bevordering van een goede nachtrust en een uitgerust gevoel.[/i]
Van VSM heb je ook Plantival tabletten
[i]Plantival ontspant in tijden van stress en spanningen en bevordert het concentratievermogen. Hierdoor kunt u op een prettige en rustige manier een goede prestatie neer blijven zetten of een hulpmiddel hebben in een moeilijke periode.[/i]
Nerviplant van VSM...
[i]Nerviplant is een geneesmiddel dat zorgt voor vermindering van lichte, nerveuze spanningen. Je kunt het bijvoorbeeld bij een examen gebruiken. Nerviplant zorgt dan dat je rustiger wordt, zodat je goed kunt blijven presteren. Je kunt Nerviplant ook gebruiken als je moeilijk in slaap kunt komen. [/i]
Help me aub! Ik wil hem niets geven wat niet verstandig is!
ze zijn alledrie goed, maar uit ervaring is Plantival is een prima middel.
hij zou eigenlijk beter naar een Klassiek Homeophaat kunnengaan, die kan iets voorschrijven wat precies bij hem past en ook andere klachten kan verhelpen.
maar als start is Plantival prima.
succes, Brenda
sinds gisteren is nog maar kort en doorzettingsvermogen is het beste middel. slapeloze nachten zijn bekend evenals voor mensen die stoppen met roken bijvoorbeeld.
dit moet zeker na een week wel over zijn en is soms niet eens nodig om daar weer een middeltje tegen te gebruiken.
gezien het blow verleden heb je kans dat veel medicijnen niet direct werken. mogelijk is om melatonine bij de huisarts te vragen. de dosering in de winkel is 0,1 mg en bij de huisarts kan je zelf 5,0 mg krijgen. dit is een lichaamseigen stof die we allemaal hebben die er voor zorgt dat we moe worden en in slaap vallen, dit maakt alleen niet iedereen genoeg aan door verschillende redenen. wanneer je dit een uur voor het slapen in neemt, neem je dus die lichaamseigen stof een beetje extra in. wie weet helpt het, het is niet een verslavende slaappil, maar iets wat je gewoom af en toe kan in nemen zonder bijwerkingen
Een goed natuurlijk slaapmiddel is een flinke wandeling na het eten, en dan op tijd naar bed met een goed boek.
Om iemand die van middelen aan het ontwennen is weer iets anders ter vervanging te adviseren zou niet mijn mening zijn.
Met een week of twee zijn deze klachten veroorzaakt door de ontwenning wel weer vanzelf verdwenen.
Ik precies hetzelfde gehad en ben naar "antroposofische psychiater" gegaan, daar kreeg ik 2 homeopatische geneesmiddelen voorgeschreven, namelijk: Stibium Metallicum Praeparatum en Magnesium Phosphoricum D6
Deze middelen helpen je te ontspannen; te aarden; beter in je eigen kracht te staan; van het leven te kunnen genieten; goed te kunnen slapen; depressies tegen te gaan en allerlei anderen neurologische en psychische klachten te bestrijden.
(Deze middelen zijn helaas alleen op recept verkrijgbaar van een antroposofische psychiater.)
Daarnaast zijn Omega 3-capsules; een multi-vitamine-preparaat (en een vitamine B12-supplement) ook ídeaal bij bovengenoemde klachten en 100% natuurlijk!
Succes! En wens je vriend maar sterkte!
PS: Check ook "Bach-bloesem-remedies
Sorry mensen, maar er is een reden voor dat het alternatieve geneeswijzen zijn --> er is geen bewijs voor (het werkt niet). Maak gebruik van wetenschappelijke geneeswijzen en laat dit soort kwakzalverij gewoon links liggen.
* op een website met deze domeinnaam leek een bericht als deze mij vrij passend
Michael
Ik ben 35 en ben drie weken geleden na 21 jaar blowen ineens gestopt met blowen door de komst van ritalin voor mijn add in mijn leven. Blowen was voor mij puur zelfmedicatie achteraf gezien.
De bijwerkingen zijn enorm:
- Dagenlang wakker zijn
- De uurtjes die ik slaap heb ik continu levensechte nachtmerries
- Doorweekt wakker worden
- Agressief en zeer prikkelbaar zijn.
- Hoofdpijn
Zonet nog heb ik mijn buren wakker geschreeuwd tijdens mijn heftigste levensechte nachtmerrie ooit.
Ik wil echt nooit meer blowen om deze tijd nooit meer mee te hoeven maken.
Volgende week krijg ik hulp van de verslavingszorg om aan mijn nieuwe pas begonnen leven te wennen.
Het voelt alsof ik ben ontwaakt uit een droom van 21 jaar en dat is behoorlijk heftig de wereld ziet er ineens anders uit terwijl ik 35 jaar oud ben niemand kent me meer terug en ikzelf ook niet.
Ik schrijf dit om even te kunnen bekomen van mijn nachtmerrie net. Misschien kan ik anderen zo motiveren om per direct te stoppen met die rotzooi !!!
Groeten Michael
Blijkbaar heeft de persoon welke eerder reageerde geen ervaring met antroposofische geneesmiddelen. Deze artsen schrijven echter ook gewoon reguliere geneemiddele voor hoor, maar maken ook een alternatief kenbaar en laten de keus aan de persoon zelf. Mij helpen antroposofische medicijnen in ieder geval goed bijv. Bij een bij holte ontsteking. Een genezing hiervan zal via een placebo effect mijn inziens niet ontstaan. Veel succes het stoppen en laat je er niet van weerhouden iets te proberen waar een anderr geen ervaring heeft, Monique