- Niels24 maart 2010 om 13:30
Beste dokter.nl
Ik heb vorige week 250 mg Mephedrone gesnoven (verdeeld over 3a4 uur). Ik ondervond geen negatieve gevolgen tijdens iname en uitwerking.
Maar…De volgende dag had ik een vreemd gevoel in mijn rechter onderbeen. Alsof het sliep. Maar dan zonder tinteling, kon alles nog bewegen, geen pijn en er trad geen verkleuring op. Het is moeilijk te omschrijven.
Ik ben nu een week verder, en m’n been voelt nog steeds op deze manier. Ik begin me een beetje zorgen te maken, het voelt gewoon vreemd.
Waar kan dit aan liggen..?
13 reactiesReagerenDijk24 maart 2010 om 23:23Mephedrone is een plantengroeimiddel. Adviezen bij het gebruik van Mephedrone als genotsmiddel worden hier niet gegeven.
ReagerenNiels25 maart 2010 om 08:39tnx 4 nothing oelewapper, je bent duidelijk niet goed op de hoogte. Mephedrone is een drug, die sinds kort op de geneesmiddelenlijst staat. Dus in principe vraag ik gewoon naar de neveneffecten van een medicijn.
Ga jij maar zoeken naar de term ‘plantengroeimiddel’ op de wikipedia pagina van 4-methylmethcathinone, dan ben je lang bezig.
ReagerenMelanie26 maart 2010 om 01:37Geneesmiddelen die in de neus gaan? Dat zal dan toch vast oneigenlijk gebruik zijn en dus een genotsmiddel. Zit je op het verkeerde forum!
ReagerenAnoniem2 april 2010 om 14:43De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft de afgelopen dagen veel vragen gekregen over de partydrug Mephedrone, ook wel bekend als ‘miauw miauw’. Mephedrone is in Nederland al langer bekend. Het kwam weer in opspraak na berichten dat er in Engeland mogelijk 26 mensen aan zijn overleden.
De IGZ beschouwt Mephedrone als een geneesmiddel. Het gaat hier dus niet om een legaal, vrij te verkrijgen middel. Het illegaal gebruik van het middel is verboden en kan leiden tot ernstige schade aan de gezondheid. Op de handel van Mephedrone staan celstraffen en boetes.
In Nederland wordt de partydrug onder andere in smartshops en op internet aangeboden.
De inspectie heeft al lange tijd het standpunt dat het verwerken van stoffen, op welke wijze ook, met als doel een product dat een vergelijkbaar effect heeft als een middel uit de Opiumwet, beschouwd moet worden als bereiden in de zin van de Geneesmiddelenwet. Voor middelen die op deze manier worden bereid is echter geen handelsvergunning gegeven. Wanneer een ondernemer of fabrikant dan toch een dergelijk middel maakt, zonder daar een vergunning voor te hebben, is sprake van opzet.
Bron: http://www.igz.nl/actueel/nieuws/vragenovermephedroneillegaalgebruikverboden.aspx
ReagerenNielsch7 april 2010 om 17:29Om terug te komen op mijn symptomen: Ik ben naar de dokter geweest (een week of 2 geleden), het weekend daarvoor waren de symptomen plotsklaps verdwenen.
Mijn huisarts wist mij te vertellen (na een inspectie van zenuwen en slagaders in mijn been) dat er zeker een verband was tussen het nemen van de drugs en mijn ziektebeeld. Haar conclusie was dat mijn zenuwen en/of aders een flinke opdonder hebben gekregen van het spul.
Voor mij dus iets wat niet voor herhaling vatbaar is. Zelfs al ben ik ietwat avontuurlijk ingesteld als het aankomt op experimenteren met nieuwe drugs-varianten, Mephedrone is voor mij het risico niet waard. Ik heb uiteindelijk 11 dagen lang last gehad van de bovengenoemde sensatie in mijn been, en het werd echt een enge gedachte er nooit meer van af te komen.
Ik heb van dit probleem ook melding gemaakt bij Brijder (gezien ze snakken naar meer informatie van deze onbekende drug), die het vervolgens hebben verspreid onder medewerkers.
Be safe 🙂
PS: en please, voor reagerende mensen op Mephedrone vragen: Waarom zelfs de discussie aangaan over het nou wel of niet een drug is..?
Reageren
De drug is er, en zal waarschijnlijk niet meer weggaan. Als mensen een vraag hebben over een bij-effect van iets wat ze genomen hebben voor hun genot, ben ik van mening dat daar een serieus antwoord op dient te komen.peace brother8 april 2010 om 09:41Anoniem27 juli 2010 om 21:46Het middelengebruik onder party- en clubbezoekers tussen 15 en 34 jaar is relatief hoog. Zo heeft 31% van de party- en 16% van de clubbezoekers het afgelopen jaar ecstasy gebruikt tegen 3% van hun leeftijdgenoten in de algemene bevolking. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Feestmeter 2008-2009’.
Reagerenanoniem27 augustus 2011 om 17:38Ja, dus??
ReagerenJack9 augustus 2012 om 06:37Weet je zeker dat het Mehedrone was, heb je het laten testen? , het snuiven van 250mg is erg veel, 250mg is meer de orale hoeveelheid, dus voor dat je iets inneemt, laat het testen, of check even wat de normale dosis van de drugs op het internet
ReagerenAnoniem9 oktober 2015 om 22:34Mijn dochter heeft vier maanden intensief mephedrone gebruikt. Naast het gevoel van dat haar handen en voeten niet bij haar lichaam hoorden, had ze ook enorme krampen in haar handen en voeten waardoor ze tijdelijk niet kon lopen. Verder hoog opspelende angsten en nachtmerries.
Reageren
Sinds drie weken is ze gestopt. Wel heeft ze heel veel restverschijnselen, zoals angsten, spiertrekkingen en tics in haar gezicht(deze zijn vreemd genoeg pas begonnen na het stoppen), gevoelens van nervositeit, frummelen met handen en voeten, niet stil kunnen zitten, moeite met kijken (zoveel prikkels via kijken dat ze zich overrompeld voelt.
Heeft iemand ervaring met het afkicken van mephedrone? Zijn dit tijdelijke verschijnselen of blijft dit?John (moderator)
9 oktober 2015 om 23:21Afhankelijk van de doses die gebruikt zijn, maar ook individuele aanleg, kan het gebruik leiden tot het serotoninesyndroom, depressies, angst- paniekaanvallen, psychoses en helaas zelfs hersenschade. Er is helaas nog niet zoveel bekend over de gezondheidsrisico’s van het nieuwe Mephedrone.
Reageren
Daarnaast zal er nu ongetwijfeld sprake zijn van ontwenningsverschijnselen. Daarom zullen een aantal klachten ook pas na het stoppen optreden.
De vraag of alle klachten blijven kan ik helaas niet beantwoorden. De tijd zal het leren…
Is het stoppen wel onder begeleiding gedaan? Heeft ze nu begeleiding van een (verslavings)arts?Anoniem24 december 2015 om 20:44Ze zit inmiddels in een verslavingskliniek, want ze bleef terugvallen. Ondanks de korte periode van gebruik moet ze nog elke dag vechten tegen haar verslaving. Maar fysiek gaat het gelukkig iets beter sinds ze 5 weken gestopt is.
ReagerenJohn (moderator)
24 december 2015 om 21:02Ze is dan in ieder geval op de juiste plek voor hulp.
Reageren
Het is zwaar maar zal uiteindelijk haar leven wel verbeteren.
Ik wens jullie sterkte maar vooral beterschap voor je dochter..



