Goededag,
Ik heb al mijn hele leven last van Hypochondrie, maar het beheerste nooit mijn leven.. alleen als ik dan ziek was kreeg ik angst om dood te gaan of een ziekte te hebben. Soms had ik er best wel erg last van, maar zeg 95% van de tijd niet.
Vorig jaar was ik op vakantie in Samos, toen heb ik redelijk veel alcohol gedronken en kreeg ik uiteindelijk een infectie op mijn voet. ik werd erg angstig en kreeg voor het eerste zware paniekaanvallen en sliep dagen niet. Ben toen ook naar de dokter geweest op Griekenland voor antibiotica en kalmeringsmiddelen. Het was een hel, gelukkig kwam het in Nederland weer goed. Al met al had ik 2 weken klachten.
2 weken later nadat de klachten weg waren gingen we met de familie naar Center Parcs en kreeg ik na 3 biertjes gedronken te hebben weer paniekaanvallen voor een week, weer een echte hel. De hele dag in angst.
Daarna heel lang niet gedronken en geen klachten meer gehad ,ben wel verhuisd en had veel stress door de verhuizing en voelde soms wel de angst op komen maar het was veel milder.
Ik dacht na de verhuizing misschien kan ik weer soms een biertje drinken en kwam het door de geboorte van mn dochter deze klachten? (ze is 4 maanden voor vakantie op Samos geboren) Het ging een tijd goed ook al kreeg ik wel lichte angsklachten tijdens mijn kater als ik soms ging drinken.
Maar 1e kerstdag ben ik echt te ver gegaan, hele dag met familie en ongeveer 15 bier op. volgende dag super erg angstig/paniekerig en ook opeens schuldgevoel? Dit duurt nu al bijna 2 weken, ook al gaat het nu langzaam aan beter. ik kan weer slapen en de angstgedachte (ik word gek, ik ben een slecht mens) wordt steeds minder.
Kan dit echt puur alleen door Alcohol? overigens heeft mijn hele familie paniek/angstklachten maar dat het zo lang blijft hangen is dat normaal?
Zie de reactie in je andere topic
https://www.dokter.nl/forum/alcohol-drugs-roken/2185638-2-weken-lang-angstig-en-somber-na-veel-bier-4/#post-2185658