- Trix18 november 2022 om 12:29
Hallo ik drink nu ongeveer 10jaar gemiddeld 6 glazen per bier per savonds. Ik deed het vooral om zeker vlug in slaap te vallen. Altijd gewerkt en altijd alles gedaan wat moest. Sinds een jaar sukkel ik met m’n gezondheid astma urtecaria en bloeddruk hier krijg ik overal medicatie voor. Maar bloeddruk blijft problemen geven nu wil ik stilletjes aan minder gaan drinken het is geen probleem omdat te doen maar ga ik zo nevenverschijnselen krijgen? 4 deze maand volgende maand 3 of 2 en daarna stilletjes aan niet meer elke dag….. Ik merk nu wel weer ben 5 dagen 4 glazen aan het drinken dat smiddags tussen 11u en 14u m’n bloeddruk weer op eens te hoog is komt dit door het minderen?
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 november 2022 om 20:19Dat zal niet van het minderen zijn, maar van je ongezonde leefstijl. Je lichaam begint klachten te geven door jaren lang alcoholmisbruik
Reageren
“nu wil ik stilletjes aan minder gaan drinken het is geen probleem omdat te doen” Ik denk dat je dit toch wel wat onderschat. En stilletjes aan minderen zal niet gaan werken bij alcoholisme. Je zou er helemaal mee moeten stoppen. De huisarts kan daar een geneesmiddel voor voorschrijven. En ja je gaat ontwenningsverschijnselen krijgenPukkie21 december 2022 om 13:15Bedankt voor je reactie.
Ben nu sinds toen toch al tot 3 glazen geminderd dit is toch al de helft. en gaat best goed. Heb wel wat klachten zoals nerveuzer en hoofdpijn maar extreme klachten blijven uit … Hoop dat het zo blijft …
Mijn bedoeling is dus maandelijks te minderen totdat ik bij 2 glazen ben zodat ik dus bij een aanvaardbare grens ben…..
Ik val goed in slaap met 3 biertje dus geen nood aan meer …
ReagerenPukkie21 december 2022 om 13:30Ik heb nooit door de dag heen maar 1 biertje gedronken heb daar geen nood aan mij ging het echt om in slaap te geraken maar is in de jaren een gewoonte geworden en uit de hand gelopen .
Maar nu wil ik dus minderen en in de toekomst niet meer elke dag drinken allesinds nooit meer 6 glazen …..
ReagerenCatootje9 januari 2023 om 16:32Bij alcohol moet je niet minderen maar acuut stoppen, zodat je lichaam weer kan herstellen en geen druppel meer drinken. Via verminderen is jezelf voor de gek houden. Je lichaam blijft zo verslaafd en het werkt ontregelend op je lichaam. Zorgen dat je het ontwenningsproces ondersteunt met de juiste voeding en voedingssupplementen.
ReagerenAlias9 januari 2023 om 16:59Lastig, hoor, als mensen adviezen geven die niet in de verslavingszorg werken.
Er zijn verschillende visies op. Minderen met problematisch gebruik is daarin net zo’n duidelijke visie als het in 1 keer en voor altijd stoppen.
Alleen is er vaker terugval met de laatste manier. En accuut stoppen kan zelfs gevaarlijk zijn ihkv een delirium.@TS: goed bezig! 👍🏻
ReagerenPukkie14 januari 2023 om 10:35Momenteel drink ik nog steeds 3 pintjes Savonds voor het slapen gaan het is de helft van wat ik ervoor dronk. Ik heb inderdaad gezondheidsklachten maar die zijn allemaal ontstaan na ontdekking van astma en een hoop medicatie zou toeval zijn dat dit net plots door mijn alcoholgebruik kwam nooit geen last gehad bloedonderzoeken zijn allemaal goed …
Ik drink nog elke dag nu, maar is 3 pintjes dan echt zoveel ….Wil nog minderen naar 2 volgende maand en dan nooit meer meer drinken dan die 2.aangezien ik nooit overdag of bij een gelegenheid alcohol drink moet dat wel lukken en zo eventueel eens af en toe niets meer drinken enzovoort …..
Tnx voor de reactie …
ReagerenTrixx16 februari 2023 om 10:49Ik wil eventjes laten weten dat k momenteel nog 2 x 33cl pils drink elke dag savonds ….. De ontwenningsverschijnselen zijn bij er niet geweest….
Minderen gaat dus zeker goed …..
Grtn
ReagerenAlias16 februari 2023 om 12:26Hartstikke leuk om te lezen! 👍🏻
ReagerenTrixx5 mei 2023 om 15:42Momenteel drink ik nog wat minder savonds 2x 25cl of 1x 33cl …..
Er is mss wat stress geweest maar niet om te zeggen veel problemen gehad
Grtn
ReagerenAlias5 mei 2023 om 18:04Heel knap dat je dit hebt gedaan! Kunnen velen wat van leren. 👍🏻
ReagerenCatootje20 mei 2023 om 08:54Wat je wil maar je blijft je lichaam ontregelen en blijft je verslaving daarmee in stand houden. Alcoholgebruik zorgt door de snelle suikers voor ontregeling van je bloedsuikerspiegel, waardoor je lichaam erom blijft vragen en je neurotransmitters ontregeld blijven. Overmatig alcoholgebruik zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Met de juiste voeding en een paar supplementen kan je meer balans krijgen in je lichaam, waardoor ook minder behoefte.
ReagerenCatootje20 mei 2023 om 09:00Bij matig gebruik hoeft er ook maar iets te gebeuren dat je weer naar de drank grijpt. Dat je je gespannen voelt bijvoorbeeld.
ReagerenAlias20 mei 2023 om 10:09Onzin! Je hebt het hartstikke goed gedaan, dit is iets om trots op te zijn 👍🏻
ReagerenTrixx7 oktober 2023 om 23:07Momenteel drink ik nog steeds savonds voor de buis 2 biertjes ik slaap goed heb niet meer stress ofzo ik drink gewoon graag nog een biertje ben niet van plan om terug 6 biertjes elke dag te drinken nu dat ik zie dat ik zo ook wel goed slaap.
Heb nooit doorheen de dag gedronken altijd savonds voor het slapen gaan aangezien ik vaak moeite had met inslaap geraken na stoppen met wiet zo een 13 jaar geleden nu…..
Ik grijp niet naar drank bij problemen ofzo …
Mss dat ik nog wat meer minder ….
Reageren